خبرگزاری کار ایران

ریزش۸۳ واحدی شاخص ها

طی امروز ارزش معاملات بورس تهران به بیش از 81 میلیارد تومان بالغ شد که حاصل دست به دست شدن 323 میلیون و 288 هزار و 934 سهم در 43 هزار و 837 دفعه معامله بود.

شاخص بورس ۸۳ واحد عقب‌گرد کرد.

به گزارش ایلنا،  بورس تهران امروز در روند منفی با ۸۳ واحد کاهش به کار خود پایان داد این در حالی است که با افت و خیز فرآیند حمایتی حقوقی‌ها و صندوق توسعه روند حرکتی شاخص‌ها با الگوی زیگزاگی تطبیق یافته است.

شاخص کلی بازنده نقدی و قیمت در بورس اوراق بهادار تهران امروز سه‌شنبه 5 خرداد ماه جاری با 83 واحد افت در محدوده 63 هزار و 413 واحد ایستاد. شاخص قیمت وزنی نیز در این روز با ریزش 35 واحدی به رقم 26 هزار و 638 واحد رسید.

در بازار امروز شاخص بازار اول در حالی با ریزش 136 واحدی به محدوده 45 هزار و 763 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 299 واحدی عدد 130 هزار و 785 واحد را تجربه کرد.

در این روز شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افت 3 واحدی رقم 714 واحد را  تجربه کرد.

طی امروز ارزش معاملات بورس تهران به بیش از 81 میلیارد تومان بالغ شد که حاصل دست به دست شدن 323 میلیون و 288 هزار و 934 سهم در 43 هزار و 837 دفعه معامله بود.

بازار فرابورس نیز در این روز شاهد معامله بیش از 62 میلیون برگه سهم و دارایی مالی قابل معامله در این بازار به ارزش 54 میلیارد تومان در 15 هزار دفعه معامله بود.

در بازار امروز جریان کلی معاملات در روندی متعادل اما همچنان بی‌رونق ادامه یافت. در روزهایی که بازار سهام به شدت کمبود نقدینگی را در کلیت معاملات این بازار لمس می‌کند، اغلب معاملات سهام میان بورس‌بازان فعال این بازار جابجا می‌شود.

روند حمایت از بازار سهام با توجه به عدم شادابی لازم بر فضای کلی معاملات بازار به نظر می رسد در فرآیندی زیگزاگی و در موقعیت‌های زمانی متفاوت مدیریت و پیگیری می‌شود.

در معاملات امروز بازار سهام بیشترین تاثیر منفی در نماگرهای بورسی را در گروه‌های بانکی، خودرویی و پالایشی‌ها می‌توان دید با این همه در نمادهای معاملاتی پیشرو این گروه‌ها همچنان علاقه حقوقی برای افزایش نقدشوندگی سهام و جلوگیری از شکل‌گیری صف‌های فروش به خوبی دیده می‌شود.

با وجود افزایش یک درصدی دامنه نوسان قیمت سهام از ابتدای این هفته روند کلی معاملات در نماد معاملاتی شرکت‌های بزرگ نشان می‌دهد که خرید و فروش‌ها اغلب حول قیمت پایانی تابلو جریان دارد در عین حال معامله‌گران حرفه‌ای بورس با نوسانی شدن قیمت سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های کوچک و اغلب حاضر در بازار دوم بورس برای نوسان‌گیری موقت از خود علاقه نشان می‌دهند..

کد خبر : ۲۷۹۷۵۲