خبرگزاری کار ایران

افت ۵۴۵ واحدی شاخص بورس

شاخص بورس در پایان معاملات امروز با ثبت افت ۵۴۵ واحدی، تا مرز ارتفاع ۶۴ هزار واحد پاپس گذاشت.

در جریان معاملات امروز بازار سرمایه شاخص بورس به روند نزولی خود ادامه داد و با افت ۵۴۵ واحدی به ارتفاع ۶۵ هزار و ۸۸ واحد نزول کرد.

به گزارش ایلنا، امروز همچنین تعداد ۳۷۳ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۶۷ میلیارد تومان در ۴۷ هزار نوبت دست به دست شد و نمادهای معاملاتی وبملت، رمپنا، وبصادر و وتجارت بیشترین اثر منفی را بر روند حرکتی نماگر بازار سهام داشتند.

این گزارش می‌افزاید: توقف نماد معاملاتی پتروشیمی مبین نیز به دلیل ابطال معاملات از دیگر اتفاقات امروز بازار سرمایه بود که به گفته معاون عملیات بازار بورس صبح امروز پس از شروع معاملات، سهام این شرکت توسط عده محدودی خریداری شد؛ به طوری که تا ساعت ۱۱: ۳۰ دقیقه، ۴۳ نفر قادر به خرید بیش از ۱۸ میلیون سهم شده بودند که این اتفاق با نظارت‌های لازم و اعتراض کارگزاران و فعالان مواجه شد و در ‌‌نهایت قرار شد به دلیل عدم رعایت توزیع منصفانه سهام، معاملات امروز پتروشیمی مبین باطل شود.

به باور کار‌شناسان، هر چند مواردی چون رسیدن به توافق نهایی در مذاکرات هسته‌ای، شروع فصل مجامع شرکت‌ها و نیز کاهش نرخ سود بانکی می‌تواند محرک کوتاه مدتی برای شروع دوباره روند رو به روشد بازار سرمایه باشد اما بورس زمانی در جاده رشد و رونق به صورت بلندمدت قرار می‌گیرد که وضعیت کلی اقتصاد مثبت و روبه رشد شود.

کد خبر : ۲۷۴۵۹۲