خبرگزاری کار ایران

آخوندی در پاسخ به ایلنا؛

افزایش قیمت بنزین روی نرخ بلیت‌ها تاثیر چندانی ندارد/ احداث شهر جدید روی آب

asdasd
کد خبر : ۲۷۹۴۴۷

افزایش قیمت بنزین روی نرخ بلیت‌ها تاثیر چندانی ندارد و فکر نمی‌کنم تغییری در قیمت‌ها حاصل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس  آخوندی وزیر راه،‌مسکن و شهرسازی در حاشیه بیست و سومین همایش هماهنگی ارگان های دریایی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر تاثیر افزایش نرخ بنزین روی بهای بلیت حمل و نقل گفت: افزایش قیمت بنزین روی نرخ بلیت‌ها تاثیر چندانی ندارد و فکر نمی‌کنم تغییری در قیمت‌ها حاصل شود.

آخوندی در خصوص اقدامات توسعه‌ای در بندر جاسک و انزلی  و سواحل شمال و جنوب کشور گفت: با توجه به تعاملات خوب در صحنه بین‌المللی به تدریج خطوط کشتی‌رانی جهان در حال آمدن و پهلوگیری در بنادر ایران هستند.

وی افزود: سال گذشته 8 خط کشتیرانی جهانی مستقیما در سواحل جنوب ما پهلو گرفتند و این بدان مفهوم است که کاهش قیمت تمام شده حمل و نقل برای ایران و امکان ترانزیت کالا از ایران به غرب و آسیای میانه فراهم شده و خوشبختانه بیانگر این امر است که اتفاقات خوبی رخ داده است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: در کنار بحث توسعه بنادر در فاز 3 بندر شهید رجایی و همچنین تجهیزات فاز 2 را داشته‌ایم که فاز 3 حدود 500 میلیون دلار سرمایه‌گذاری جدید نیاز دارد.

آخوندی ادامه داد: همچنین توسعه بندر چابهار را در دستور کار داریم که حدودا 480 میلیون دلار سرمایه‌گذاری در دست اقدام داریم و نیز درصدد این هستیم که پس کرانه را توسعه دادیم و در راستای توسعه فضای بندری عمل کنیم.

احداث شهر جدید روی آب

آخوندی از احداث شهر جدید روی آب خبر داد و گفت: از جمله کارهایی که آخر هفته ‌آغاز خواهد شد احداث شهر جدید بر روی دریاست که روز چهارشنبه اعلام رسمی خواهد شد و مکان احداث این شهر نیز سواحل جنوب ایران و در اطراف لار و لامرد خواهد بود.

وی تصریح کرد: بحث ما این است که بتوانیم کیفیت زندگی در بنادر ایران را ارتقا دهیم و اگر بخواهیم توسعه دریامحور داشته باشیم فقط نمی‌توانیم به حمل و نقل اکتفا کنیم بلکه باید زندگی بندری را در شهرهای ساحلی ارتقا دهیم به همین دلیل در جهت توسعه بنادر حرکت می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در حال حاضر در بخش حمل و نقل زمینی بخش عمده‌ای از محور چابهار تا بندر امام خمینی در حال ساخت است.

وی در ادامه به بهره‌برداری از جاده فیروزکوه اشاره کرد و اظهار داشت: این جاده غیر از 8 کیلومتر بقیه مورد بهره‌برداری قرار گرفته و هشت کیلومتر باقی مانده نیز 80 درصد پیشرفت دارد که دلیل تاخیر در بهره‌برداری از این 8 کیلومتر نیز بارش باران و ریزش تونل بوده که پیمانکار آن را پیش‌بینی نکرده بود.

وی در خصوص آزادراه تهران شمال نیز گفت: قطعه 4 بایدمورد بهره‌برداری قرار گیرد و قطعه یک نیز به شدت فعال شده همچنین قطعه دو و سه نیاز به طراحی مجدد مسیر دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز