خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت ملی گاز:

شرکت گاز خطرناکترین سازمان کشور است، با مردم شوخی نمی‌کند/ خطای پیمانکاران در مسائل HSE بخشوده نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۷۸۳۳۱

70 درصد سبد انرژی را در اختیار داریم اما این انرژی پرخطر بوده و گاز نیز از تمامی این منابع انرژی خطرناک تر است زیرا در یک لحظه حادثه ایجاد می کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمیدرضا عراقی مدیر عامل شرکت ملی گاز در گردهمایی پیمانکاران صنعت نفت با اشاره به اینکه شرکت گاز در آینده کارهای  اجرایی فراوانی را به عهده دارد که صرفا به عهده این مجموعه نیست و لزوم همکاری پیمانکاران را می طلبد گفت: براساس برنامه ششم ما باید به تولید یک میلیارد متر مکعب گاز در روز برسیم که برای این میزان تولید باید برنامه ریزی داشته و بخشی خصوصی نیز باید همکاری کند.

وی با اشاره به اینکه در هیچ جای دنیا مردم و صنایع همچون ایران به گاز وابسته نیستند گفت: ما 70 درصد سبد انرژی را در اختیار داریم اما این انرژی پرخطر بوده و گاز نیز از تمامی این منابع  انرژی خطرناک تر است زیرا در یک لحظه حادثه ایجاد می کند.

معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه ما در پالایشگاهها، خطوط انتقال و بهره برداری باید دو برابر 50 سال گذشته کار کنیم اظهار داشت: ما علاوه بر اینکه ماموریت تامین انرژی کشور را برعهده داریم در زمینه توسعه صادرات نیز باید فعالیت داشته باشیم و برای کشور ارز آوری کنیم.

وی با اشاره به استراتژی افزایش تولید گاز طی سالهای آینده خاطر نشان کرد: باتوجه به برنامه هایی که در زمینه تولید و صادارت گاز داریم رعایت نکات ایمنی باید در سرلوحه اقداماتمان قرار گیرد و حق نداریم که حتی یک صدم درصد نیز در زمینه رعایت نکات ایمنی کوتاهی کنیم چرا که هر اتفاقی که در شرکت گاز توسط پیمانکار، مشاور، بهره بردار و کارکنان بیفتد اعتماد از جامعه سلب می شود و امنیت انسانها به خطر می افتد.

وی ادامه داد: اگر شرکت ملی گاز در بخش خانگی، صنایع و بهره برداری به سمت بی اتفاقی نرود نمی تواند اعتماد جامعه را به دست آورد لذا باید این قضایا جدی گرفته شود.

عراقی با اشاره به اینکه شرکت گاز پیشران و محور توسعه و البته خطرناکترین سازمان کشور است تصریح کرد: با توجه به حساسیتها، این شرکت نمی تواند با مردم شوخی کند.

وی ادامه داد: شرکت گاز در صنعت پیشگام بوده لذا در HSE نیز باید جلو باشد و نمی تواند از این قضیه عبور کند.

معاون وزیر نفت خاطر نشان کرد: وقتی بخش خصوصی و پیمانکار نیز وارد فعالیتی در صنعت گاز می شود باید قوانین HSE را در عالی ترین سطوح بین المللی رعایت کند چرا که وقتی انسان کاری انجام می دهد باید نیت والایی نیز داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز