خبرگزاری کار ایران

معاون دبیرکل اکو:

حمل و نقل ریلی از سال ۲۰۰۲ تاکنون ۳۶درصد افزایش یافت

کد خبر : ۲۷۷۷۰۹

حائری مارشلی اغلو معاون دبیرکل اکو در دوازدهمین اجلاس روسای راه‌آهن اکو با اشاره به ظرفیت‌هایی که در کشورهای اکو در حوزه حمل و نقل ریلی وجود دارد گفت: یک تیلیارد دلار حجم روابط تجاری و اقتصادی در بین کشورهای عضو اکو بوده است که این رقم سهم ۷ درصدی کشورهای عضو اکو در منطقه را در روابط اقتصادی نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حائری مارشلی اغلو در دوازدهمین اجلاس روسای راه‌آهن اکو با اشاره به همکاری‌های کشورهای عضو اکو در توسعه حمل و نقل ریلی گفت: در سه سال اخیر طول راه‌آهن کشورهای عضو اکو چیزی حدود ۹درصد افزایش پیدا کرده است. همچنین حمل و نقل ریلی از سال ۲۰۰۲ تاکنون بین کشورهای عضو اکو چیزی حدود ۳۶درصد افزایش یافت.

وی ادامه داد: پیشرفت‌های بین‌المللی و افزایش مبادلات تجاری بین کشورهای ایران- ترکیه بوده است که در سال ۲۰۱۲ حجم مبادلات بین این دو کشور چیزی حدود ۲۰ میلیارد دلار آمریکا بوده است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های ریلی در ایران گفت: خوشبختانه در ایران پروژه‌های ریلی در حال پیشرفت و توسعه هستند از جمله پروژه قزوین- رشت- آستارا به سرعت در حال ساخت است که اتصالی بین ایران و آذربایجان ایجاد می‌کند. همچنین هیات‌های روسی برای مشارکت در ساخت این پروژه به ایران دعوت شدند و در این زمینه فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به حجم مبادلات تجاری بین ایران و کشورهای همسایه گفت: چیزی حدود ۵هزار و هشتصد و هشتاد و دو کانتینر از ترکیه به سمت ایران وارد شده است.

وی همچنین با اشاره به افزایش سهم مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های ریلی گفت: خوشبختانه شاهد آن هستیم که بخش خصوصی افزایش بیشتری نسبت به سال‌های گذشته در این حوزه داشته‌اند.

وی ادامه داد: همچنین در تفاهمات برای افزایش مشارکت و ظرفیت ریلی کشور پاکستان برنامه‌ریزی کرده‌ایم و همچنین شاهد آن بودیم که کشور ترکیه توانسته ظرفیت ITI را افزایش دهد.

معاون دبیرکل اکو افزود: یکی از موفقیت‌هایی که در زمینه حمل و نقل ریلی حاصل شده است مدرن شدن گمرکات کشور‌ها بوده که این در روابط بین کشورهای اکو بسیار تاثیرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه این جلسه فرصت خوبی است که زمینه خوبی را فراهم کنیم برای توسعه بانک اکو ادامه داد: معتقدم اکو محصول خرد جمعی و باید دیدگاه منطقه‌ای در این حوزه داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز