خبرگزاری کار ایران

حمید کلانتری:

50 هزار تعاونی تولیدی درکشور وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۲۷۶۸۷۹

اکنون 20 میلیون نفر از مزایای تعاونی های تولیدی و خدماتی کشور بهره مند هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید کلانتری عصر روز گذشته درنشست ستاد عالی هماهنگی و توسعه تعاون استان البرز که درکرج برگزارشد، با اشاره به اینکه براساس برنامه چهارم و پنجم توسعه سهم تعاونی در اقتصاد ملی 25 درصد پیش بینی شده است، افزود: این هدف بلند مدت بوده اما متأسفانه اقدام خاصی برای توسعه تعاونی ها انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه 50 هزار تعاونی تولیدی درکشور وجود دارد، گفت: ازاین تعداد 20 هزار تعاونی در بخش صنعت و معدن و 30 هزار تعاونی در بخش کشاورزی فعال هستند.

کلانتری اظهار کرد: تعاونی های کشور با 680 اتحادیه در ارتباط هستند که این امر در پیشبرد اهداف و برنامه های آنها موثر است.

معاون وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی یادآورشد: اکنون 20 میلیون نفر از مزایای تعاونی های تولیدی و خدماتی کشور بهره مند هستند.

وی به اهمیت بخش تعاون در اقتصاد واشتغال کشوراشاره کرد و گفت: تعاون موجب کاهش فاصله بین تولید تا مصرف و به حداقل رساندن واسطه گری در بخش تولید می شود.

کلانتری با بیان این که توسعه تعاونی ها موجب توزیع عادلانه ثروت درکشور می شود، اظهار داشت: فعالیت گسترده بخش تعاون در مناطق محروم یک راهکار مناسب برای سازماندهی مردم و توسعه جوامع می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز