خبرگزاری کار ایران

یازدهمین دوره جشنواره فن‌آفرینی شیخ بهایی به کار خود پایان داد؛

جایزه کارآفرینی پیروز، به صنعت کشاورزی رسید

کد خبر : ۲۷۶۷۶۹

مراسم اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی، دوشنبه گذشته در سالن همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد. در این مراسم محمد مختارزادگان از شرکت دما‌آرا سبز صنعت، موفق به کسب جایزه پیروز شد.

به گزارش ایلنا؛ جایزه پیروز که هر سال در اختتامیه جشنواره شیخ بهایی به کارآفرینان برگزیده اهدا می‌شود، امسال به‌دلیلارائه طرح جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی و باغی، به محمد مختارزادگان رسید. این جایزههر سال از سوی روزبه پیروز، از کارآفرینان برتر کشور به برگزیدگان اهدا می‌شود. جایزه امسالپیروز شامل جایزه نقدی و بورسیه تحصیلی در مؤسسه آموزش عالی آتیه ایرانیان (IBS) ودر مجموع به ارزش 250 میلیون ریال است.

روزبه پیروز، موسس جایزه پیروز در این مراسم با اشاره به مشکل سرمازدگیدر صنعت کشاورزی و تشخیص آن توسط مختارزادگان، گفت: «تلاش این کارآفرین و ابتکار جالبی که برای حل مشکل انجام داده، قابل ستایش است؛ اما این تنها دلیل برای اختصاص جایزه به وی نبود. بلکه موضوع اصلی این بود که او توانسته محصول خود را تجاری‌سازی کند وآن را نیز به فروش برساند.»

پیروز با تصریح اینکه جایزه پیروز به کسانی تعلق می‌گیرد که در حیطه فعالیت خود،نوآوری کرده‌و از این طریق توانسته‌اندمحصول جدیدی تولید کنند، افزود: «ابتکار فنی به تنهایی کافی نیست. باید تجاری‌سازی هم صورت گیرد چراکهبدون تجاری‌سازی، هیچ شرکتی پایدار نیست و ما به دنبال افراد و شرکت‌هایی هستیم که بتوانند به‌صورت مستقل عمل کنند و موفق باشند.»

وی جایزه پیروز را پیامی به جامعه برای توجه به امر کارآفرینی دانست و اضافه کرد: «این جایزه هم یک تشویق برای کارآفرینان است و هم پیامی به جامعه برای درک اهمیت موضوع کارآفرینی.»وی معتقد است ما باید بدانیم که راه توسعه اقتصاد کشور از ایستگاه کارآفرینیمی‌گذرد وکشور با استفاده از منابع روی زمین اداره می‌شود نه منابع زیرزمینی.

روزبه پیروز با درخواست از دولت‌ها مبنی بر فراهم کردن فضای فعالیت برایکارآفرینان، خاطر نشان کرد: «توقع ما از دولت‌ها این نیست که مشکلات را حل کنند و اقتصاد را بسازند بلکه انتظار داریم به کارآفرینان اجازه داده شود تا بال و پر پیدا کنند.» موسس جایزه پیروز تصریح کرد: «هرچه نقش دولت‌ها در اقتصاد کمتر باشد، احتمال موفقیت بیشتر است؛ مانند کشور هنگ‌کنگ که الگوی توسعه اقتصادی چین بوده و برای سال‌ها دولت این کشورکمترین نقش را در اقتصاد داشت. به همین ترتیب هنگ‌کنگ که یکی از فقیرترین کشورهای جهان بود، به یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان تبدیل شد.»

گفتنی است یازدهمین دوره جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی باحضور 250 شرکت فن‌آفرینی از 19 تا 21 اردیبهشت درتهران برگزارشد. در اختتامیه این جشنواره سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور، سیدحسین هاشمی، استاندار تهران، رسول زرگرپور، استاندار اصفهان، خانم استرکیشلاروش، مدیر منطقه‌ای یونسکو در ایران، رؤسای پارک‌های فناوری دانشگاه‌ها و همچنین شماری از مسئولان لشکری و کشوری حضور داشتند. این مراسم با اهدای جایزه برگزیدگان بخش‌های مختلف روز دوشنبه به پایان رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز