خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن خودروسازان در گفتگو با ایلنا :

دلیلی برای کاهش قیمت خودرو وجود ندارد

در صورتی که بهای نفت هم گران شود نرخ دلار پایین نخواهد آمد و دلیلی هم بر کاهش قیمت خودرو وجود ندارد!

بنا بر مصوبات اخیر شورای پول و اعتبار، تسهیلات خرید خودروی سواری تولید داخل معادل ۶۰درصد بهای خودرو مصوب و حداکثر این وام ۱۵ میلیون تومان تعیین شده است.

احمد نعمت بخش، در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: بسیاری از خانواده‌ها علاقه‌مند به خرید خودرو هستند و تعیین وام ۱۵ میلیونی از سوی شورای پول و اعتبار می‌تواند به خانواده‌هایی که برای خرید خودروی ارزان قیمت اقدام می‌کنند موثر باشد.

وی افزود: افرادی هم که خودروهای گران قیمت خریداری می‌کنند نیازی به وام ۱۵ میلیونی ندارند.

نعمت بخش با بیان اینکه هیاهویی که در مورد رکود بازار خودرو به راه انداخته‌اند درست نیست گفت: سال گذشته میزان عرضه خودرو در بازار زیاد شد و تولیدات افزایش یافت اما از زمانی ک ارز یک شبه سه برابر شد و به ۳ هزار تومان رسید قدرت خرید مردم کاهش یافت.

وی در خصوص تغییر قیمت‌ها پس از توافق هسته‌ای نیز افزود: تصوری که در این زمینه وجود دارد کاملا اشتباه است و امکان ندارد ارز کمتر از ۳۲۰۰ تومان شود و نرخ دلار نیز تاثیر خود را بر بازار گذاشته است.

دبیر انجمن خودروسازان تصریح کرد: در صورتی که بهای نفت هم گران شود نرخ دلار پایین نخواهد آمد و دلیلی هم بر کاهش قیمت خودرو وجود ندارد!

به گزارش ایلنا، سرانجام بعد از گذشت مدت‌ها از وعده بانک مرکزی برای افزایش تسهیلات خودرو، شورای پول و اعتبار به افزایش این وام تا سقف ۱۵ میلیون تومان رای داد.

وام خرید خودرو که بیش از چهار سال بود تغییری نکرده و در قالب تسهیلات ۷ میلیون تومانی در بانک‌ها به متقاضیان پرداخت می‌شد با افزایش تورم در سالهای اخیر و همچنین رشد قابل توجه قیمت خودرو از سال ۱۳۹۲ مورد توجه بانک‌ها و بانک مرکزی قرار گرفت.

بنا بر مصوبات اخیر شورای پول و اعتبار، تسهیلات خرید خودروی سواری تولید داخل معادل ۶۰درصد بهای خودرو مصوب و حداکثر این وام ۱۵ میلیون تومان تعیین شده است.

کد خبر : ۲۷۶۰۷۳