خبرگزاری کار ایران

عباس کاظمی در نمایشگاه بیستم نفت:

ایران در هند و برزیل پالایشگاه می‌سازد

asdasd
کد خبر : ۲۷۵۹۳۹

با دو کشور برزیل و هند برای ساخت پالایشگاه در خاک این دو کشور مذاکره کرده ایم/از مصرف 120 میلیون لیتر سوخت مایع به دلیل اختصاص گاز تولیدی فازهای جدید پارس جنوبی نیروگاه ها و صنایع جلوگیری شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس کاظمی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در نشست جانبی چهارمین روز بیستمین نمایشگاه نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش  با افزایش تولید گاز، میزان مصرف سوخت مایع در نیروگاهها و صنایع بزرگ کاهش یافته است، گفت:از  مصرف 120 میلیون لیتر سوخت مایع به دلیل اختصاص گاز تولیدی فازهای جدید پارس جنوبی نیروگاه ها و صنایع جلوگیری شده و با توجه به این مقدار فرآورده نفتی هم اکنون در حال بازاریابی برای صادرات آن به بازارهای جهانی هستیم.

وی در خصوص دیگر فعالیت‌های شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی اظهار داشت: پیش بینی برای افزایش 4 هزار کیلومتری خطوط لوله انتقال فرآورده از دیگر برنامه های مهم ماست.

کاظمی با بیان اینکه با احداث 4 هزار کیلومتر خط لوله جدید مجموع خطوط لوله حامل انتقال فرآورده های نفتی نفت خام به بیش از ١٨ هزار کیلومتر افزایش  پیدا می کند، تصریح کرد: در حال حاضر از طریق ١٤ هزار کیلومتر خط لوله، انتقال نفت خام و دیگر فرآورده های نفتی را به مبادی مصرف انجام می شود که به 18 هزار کیلومتر افزایش خواهد یافت.

وی در خصوص صحت خبر مذاکره ایران با آمریکا برای ساخت پالایشگاه گفت: ما در این زمینه با آمریکا مذاکره نکرده ایم.

وی ادامه داد: با دو کشور برزیل و هند برای ساخت پالایشگاه در خاک این دو کشور مذاکره کرده ایم و کشور برزیل از ایران تقاضا کرده است که یک پالایشگاه با ظرفیت 300 هزار بشکه در روز با سرمایه مشترک دو کشور ساخته شود و به جز ساخت، نفت خام مورد نیاز این پالایشگاه در برزیل نیز توسط ایران تأمین خواهد شد.

کاظمی درخصوص مذاکره هند با ایران برای ساخت پالایشگاه در این کشور گفت: آنها علاوه بر درخواست توسعه و ارتقا فناوری پالایشگاهها از ایران درخواست ساخت یک پالایشگاه 400 هزار بشکه ای را داشته و اعلام کرده اند که 50 درصد از سرمایه مورد نیاز ساخت این پالایشگاه توسط ایران تأمین شود.

مدیرعامل پخش فرآورده‌های نفتی گفت: ما مجری سیاست‌های دولت در زمینه قیمت و سهمیه‌بندی هستیم و فعلا هیچ برنامه‌ای برای تغییر سهمیه‌بندی سوخت خودروها تا پایان سال وجود ندارد.  

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در خصوص آخرین وضعیت ساخت پالایشگاه ها نیز گفت: سهم این شرکت در ساخت پالایشگاه آناهیتا ٢٠ درصد افزایش یافته که پس از تامین منابع مالی، عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز