خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن وساختمان:

عمر متوسط جاده های کشور 5 تا 6 سال است

asdasd
کد خبر : ۲۷۵۳۳۸

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و ساختمان با بیان اینکه عمر متوسط جاده های کشورهای توسعه یافته 15 سال است، گفت: هم اکنون عمر متوسط جاده های کشور بین پنج تا شش سال است.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، محمد شکرچی زاده با بیان اینکه جاده های کشور ما وضعیت مناسبی ندارند، افزود: در اجرای پروژه های عمرانی و ساختمانی کشورمان به مسئله مهم صنعتی سازی به عنوان توسعه پایدار توجه چندانی نمی شود.

وی با بیان اینکه استفاده از مصالح نامرغوب در جاده ها باعث کاهش کیفیت و عمر آسفالت جاده می شود، اظهار داشت: باید در خصوص جاده نظارت های بیشتری به مصالح و کیفیت آسفالت در راه ها شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: ایران یکی از کشورهای زلزله خیز دنیا است و در چهل سال اخیر 30 درصد زلزله های بالای 10 هزار نفر تلفات در کشور ما رخ داده است.

شکرچی زاده یادآور شد: این آمار نشان می دهد باید بیش از پیش به مقاوم سازی ساخت و سازها توجه کنیم چرا که می توان با انجام مطالعات و افزایش نظارت بر ساخت و سازها این تهدیدات و خسارت های زلزله را به حداقل برسانیم.

گفتنی است، هم اکنون کشورمان دارای بیش از ۲۰۰ هزار کیلومتر راه است و پیش بینی می شود طی یک دهه آینده طول راه های کشور به بیش از ۳۰۰ هزار کیلومتر افزایش یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز