خبرگزاری کار ایران

در تهران اعلام شد:

سقف مبادلات تجاری ایران و پاکستان تا پنج میلیارد دلارقابل افزایش است

asdasd
کد خبر : ۲۷۲۲۹۷

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سطح روابط ایران و پاکستان در اغلب زمینه ها بسیار عالی و حجم مبادلات تجاری دو کشور تا سقف پنج میلیارد دلار قابل افزایش است.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا نعمت زاده در دیدار خرم دستگیرخان وزیر بازرگانی پاکستان با وی در تهران، افزود: دو کشور همسایه، دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان روابط دیرینه و نزدیکی با هم دارند و اعتقادات دینی و حتی زبان آنها به هم نزدیک است.

وی با تاکید بر رویکرد مثبت سفر هیات پاکستانی به ایران، تصریح کرد: هفتمین نشست کمیته مشترک تجاری پاکستان ـ ایران (JTC) در تهران، توسعه همکاری های اقتصادی ،تجاری، فرهنگی و صنعتی را در پی خواهد داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: روابط دو کشور در اغلب زمینه ها در سطح بسیار عالی است ولی با توجه به ظرفیت های دو کشور در بخش بازرگانی و تجاری از ظرفیت های موجود بهره برداری لازم نشده است.

خرم دستگیرخان وزیر بازرگانی پاکستان نیز بر لزوم افزایش حجم مبادلات دو کشور تاکید کرد و افزود: توسعه فهرست کالاهای مشمول موافقنامه ترجیحات تجاری از ضروریات توسعه همکاریهای دو جانبه است.

طرفین در این نشست در رابطه با گذرگاههای مرزی جدید بین دو کشور، زیرساخت های دو طرف شامل جاده ها، راه آهن، تقویت خطوط هوایی بین شهرهای دو کشور، سرمایه گذاری مشترک در زمینه پروژه های انتقال گاز، صدور برق به پاکستان و خرید اقلامی مانند پنبه از پاکستان و صدور کود شیمیایی به پاکستان و همچنین سرمایه گذاری مشترک در پروژه های مختلف از جمله نساجی و پروژه های ساختاری گفت و گو کردند.

نوزدهمین کمیسیون همکاریهای مشترک اقتصادی ایران و پاکستان آذرماه 1393 با حضور علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران در اسلام آباد برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز