خبرگزاری کار ایران

ترکان:

مرز مهران ظرفیت توسعه صادرات تا مرز 20 میلیارد دلار دارد

asdasd
کد خبر : ۲۷۱۷۷۳

مشاور ارشد رئیس جمهور گفت:مرز مهران ظرفیت توسعه صادرات تا مرز 20 میلیارد دلار دارد اما با بساطی که امروز در مرز دیدم هیچگاه محقق نمی‌شود.

به گزارش ایلنا، اکبر ترکان ظهر امروز در نشست شورای اداری استان ایلام اظهار داشت: صادرات یکسال گذشته ایران به عراق بالغ بر 8 میلیارد دلار بوده که یک میلیارد دلار ان از طریق مرز مهران محقق شده است.

مشاور ارشد رئیس جمهور گفت: اگر بخواهیم وضعیت صادرات را حفظ و آن را ارتقا دهیم باید تلاش بیشتری شود وگرنه سهم خود از بازار عراق را از دست می‌دهیم.

وی ادامه داد: ترکیه به عنوان رقیب ما در بازار عراق دارای مهارت‌های برجسته‌ای است و هر روز فعالیت خود را افزون می‌کنند، البته با عنایت به تشنج‌هایی که در مرز ترکیه و عراق توسط داعش صورت گرفته، این کشور حضور کمتری در بازار عراق دارد و سعی می‌کند از راه‌های دیگری وارد بازار عراق شوند.

این مسئول اضافه کرد: بر این اساس توصیه می‌کنم همکاران در استان ایلام به این موضوع دقت کافی و وافی داشته باشند، رویه مبتدی و عقب‌افتاده حمل و نقل در مرز مهران باید تغییر یابد.

ترکان تصریح کرد: مرز مهران ظرفیت توسعه صادرات تا مرز 20 میلیارد دلار دارد اما با بساطی که امروز در مرز دیدم هیچگاه محقق نمی‌شود.

مشاور ارشد رئیس جمهور گفت: بخشی از مشکلات تردد زوار در مرز مهران رفع شده که این روند باید توسعه یابد، منطقه آزاد شدن مهران به صنعتی شدن استان کمک می‌کند.

وی ادامه داد: صنعت بسته‌بندی و تولید انواع کالاهای مورد نیاز بازار عراق در مهران نتیجه خواهد داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز