خبرگزاری کار ایران

مدیر ساخت و توسعه راههای استان البرز در گفت و گو با ایلنا:

سه راه شهرستانک تا تونل البرز جایگزین قطعه دوم آزادراه تهران- شمال

asdasd
کد خبر : ۲۷۱۲۸۴

مدیر ساخت و توسعه راههای استان البرز با بیان اینکه از سه راه شهرستانک تا تونل البرز گزینه جایگزین قطعه دوم آزادراه تهران- شمال در نظر گرفته شده است،‌ گفت:‌ این مسیر به طول هجده کیلومتر می تواند جایگزین منطقی قطعه دو و سه باشد.

افشین پیرنون، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: ‌ ساخت قطعات دو و سه آزادراه تهران- شمال اعتبار بسیار زیادی می‌خواهد و می‌توان آزادراه را از قطعه یک به این مسیر متصل کرد.

وی با بیان اینکه تا کنون تصمیمی نهایی در این خصوص اتخاذ نشده و هیچ عملیاتی به اجراء نرسیده است، گفت: این مسیر از نظر مطالعاتی گزینه منطقی برای جایگزین موقت قطعات دو و سه محسوب می‌شود و در صورت موافقت با این گزینه، ‌ جاده فعلی که در حال حاضر به صورت رفت و برگشت است، ۴ بانده می‌شود و و خطوط رفت و برگشت از هم جدا خواهد شد.

پیرنون با اشاره به اشکال این گزینه مطرح، ‌ گفت: ‌مشکلی که وجود دارد این است که مسیر سه راه شهرستانک تا تونل البرز ۱۹ کیلومتر از ۳۲ کیلومتر قطعه ۲ را پوشش می‌دهد و نمی‌تواند جایگزین قطعی قطعات ۲ و ۳ باشد اما تا زمان ساخت قطعات ۲ و۳ می‌توان از این گزینه به عنوان راهکار موقتی استفاده کرد. ‌

به گزارش ایلنا؛ ‌ اخیرا آخوندی وعده افتتاح قطعه یک آزادراه را تا ۳۰ ماه آینده داد و اعلام کرد: ‌ این پروژه اعتبار دولتی ندارد و بنیاد مستضعفان برای ادامه اجرای این پروژه سرمایه‌گذاری می‌‌کند.

در حال حاضر قطعه یک آزادراه با طول ۳۲ کیلومتر ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و قطعه چهار که با افتتاح زود‌تر از موعد اسفند ماه سال ۹۱ به بهره برداری رسید اما پس از چندین بار انسداد در دولت یازدهم ‌ تردد از این قطعه متوقف شد و با افتتاح مجدد از ایام نوروز ۹۴ زیر ترافیک رفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز