خبرگزاری کار ایران

محمد نهاوندیان:

رونق اقتصادی و اشتغالزایی از اولویت های برنامه های سال جاری است

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۶۶۴

در یک سال و نیم گذشته اقتصاد ایران نشان داد که می تواند روی پای خود بایستد و با همکاری و همبستگی مردم و مسئولان التهاب از بازارهای اقتصادی کشور پاک شد و تمامی فعالان عرصه اقتصاد باید در این مسیر برای ایجاد آرامش و امید کمک کنند تا در مسیر افتخار و عزت کشور سهیم باشند

محمد نهاوندیان، رییس دفتر رییس‌جمهوری و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در نشست سراسری مدیران ستادی و استانی صندوق کارآفرینی امید در محل سالن اجتماعات ستاد مرکزی صندوق حضور یافت.

به گزارش ایلنا، نهاوندیان با حضور در این نشست با اشاره به برنامه های دولت در سال جدید، رونق اقتصادی و اشتغالزایی را از اولویت های برنامه های سال 94 عنوان کرد.

رییس دفتر رییس‌جمهوری اظهار داشت: در یک سال و نیم گذشته اقتصاد ایران نشان داد که می تواند روی پای خود بایستد و با همکاری و همبستگی مردم و مسئولان التهاب از بازارهای اقتصادی کشور پاک شد و تمامی فعالان عرصه اقتصاد باید در این مسیر برای ایجاد آرامش و امید کمک کنند تا در مسیر افتخار و عزت کشور سهیم باشند.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری افزود: حاصل این توافق در حوزه اقتصاد این است که مانعی از سر راه تولید برداشته خواهد شد و میدان و عرصه برای کارآفرینی، ابتکارات اشتغالزا و جهش های صادراتی باز خواهد شد.

نهاوندیان در ادامه با اشاره به نقش توزیع منابع بانکی در مسیر اشتغال مولد در بنگاه های کوچک و متوسط که بیشترین سهم را در تولید دارند اظهار امیدواری نمود در سال جدید حمایت از این بنگاه های خرد و کوچک موثرتر گردد.

رییس دفتر رییس‌جمهوری در ادامه میکرو فاینانسینگ را یکی از خلاءهای اقتصاد کشور عنوان نمود و گفت: تجربه های بین المللی نشان داده است که کشورهایی که به این بنگاه ها توجه ویژه داشته اند همواره موفق بوده اند و امید داریم که کشور در این مسیر حرکت موثری داشته باشد.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری با تاکید بر ضرورت کاهش بروکراسی های اداری اظهار داشت: باید با نهادینه کردن نظارت و معیار محور کردن سیستم ها امکان پرداخت تسهیلات سالم و چابک را پیاده سازی کنیم تا الگویی برای دیگر نهادها باشد.

نهاوندیان در ادامه با اشاره به اهمیت ارج نهادن کرامت انسانی افراد تصریح کرد: در سیستم های اعتباری خرد و کوچک محور افراد هستند و پاسداشت کرامت انسان ها و تقویت اعتماد به نفس انسان ها موتور محرک تولید در اعتبارات خرد و کوچک است و سرمایه اصلی انسانی است که مراجعه کرده و سیستم در خدمت ایده و قوه محرکه و انرژی مثبتی است که فرد دارد.

رییس دفتر رییس‌جمهوری افزود: در سیستم های مالی و بانکی افزایش سرمایه، مشکل گشا نمی باشد بلکه افزایش امیدواری و انرژی مثبت درونی بعلاوه یک انضباط سازمانی است و این روحیه بهمراه ارج نهادن به کرامات انسانی می تواند نتایج بسیار مثبتی را در سیستم حاصل نماید.

نهاوندیان در پایان اظهار امیدواری کرد که در سال جدید همگی به دنبال ایفای نقش خود در راستای رونق و اشتغالزایی باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز