خبرگزاری کار ایران

تحلیل روز ۲۳ فروردین ماه بازار ارز و طلا / کاهش قیمت جهانی طلا

asdasd
کد خبر : ۲۶۹۹۰۰

امروز صبح با شروع به کار بازار جهانی در شرق آسیا، قیمت طلا اندکی کاهش یافته و به ۱۲۰۳ دلار برای هر انس رسید.

ایلنا: بازار آزاد روز گذشته تهران با مقداری نوسان روبرو بوده به طوری‌که هر دلار آمریکا که در شروع معاملات ۳۳۷۰ تومان خرید و فروش می‌شد، با افزایش متقاضیان رو به صعود گذاشت و تا قیمت ۳۳۸۳ تومان در ساعت ۱۲: ۳۰ افزایش یافت.

اما پس از آن به علت کاهش تقاضا و ورود دلارهای نقدی صرافی‌ها، دلار رو به کاهش گذاشت و تا زمان بسته شدن بازار، دلار در ساعت ۱۶ به قیمت ۳۳۳۹ تومان معامله شد.

لازم به توضیح است با توجه به محدودیت خرید بیشتر از پانصد میلیون ریال با دستگاه کارت‌خوان، معاملات دلار فقط در ساعات کاری بانک‌ها از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۶ انجام می‌شود.

همچنین در بازار طلا به دلیل تعطیلی بازار جهانی معامله گران در این بازار به دنبال نوسان نرخ دلار حرکت می‌کردند، به گونه‌ای که هر گرم طلای ۱۸ عیار که در ابتدای معاملات روز گذشته، ۱۰۰۳۰۴ تومان خرید و فروش می‌شد، در بالا‌ترین قیمت خود در ساعت ۱۲: ۳۰ به ۱۰۰۶۵۱ تومان رسید. اما پس از آن با کاهش قیمت دلار، حجم معاملات به تدریج کاهش یافته و در پایان معاملات ساعت هجده ۹۹۷۹۶ تومان معامله شد.

سکه هم روز گذشته از نوسان قیمت طلا و دلار تبعیت کرد؛ شروع معاملات سکه با ۹۷۸۰۰۰ تومان در ساعت ۱۱ صبح بود تا اینکه در ساعت ۱۲: ۱۰ به بالا‌ترین قیمت روزانه خود ۹۸۵۰۰۰ تومان رسید، اما پس از آن با توجه به کاهش قیمت طلا و دلار از صف خریداران سکه کاسته و این کالا به تدریج قیمت خود را از دست داد و در پایین‌ترین قیمت روزانه خود در زمان تعطیلی معاملات ساعت هجده ۹۷۶۰۰۰ تومان معامله شد.

همچنین امروز صبح با شروع به کار بازار جهانی در شرق آسیا، قیمت طلا اندکی کاهش یافته و به ۱۲۰۳ دلار برای هر انس رسید.

سهراب اشرفی، کار‌شناس بازار ارز و طلا

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز