خبرگزاری کار ایران

قاضی‌پور در گفتگو با ایلنا :

معدن چادرملو باید حق انتفاع را بپردازد

دیوان محاسبات اعلام کرده که معادن چادرملو و گل گهر مبلغ ۳۴۸۵ میلیارد تومان بدهکار هستند که در ۶ ماهه اول سال ۹۳ باید بالای ۸۰۰ میلیارد تومان می پرداختند.

ایلنا - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بحث ما در مورد معدن چادرملو حق انتفاع دولت است گفت: آنچیزی را که نمی‌توانیم از آن بگذریم و ادامه می‌دهیم، دریافت حق انتفاع دولت از دو معدن چادرملو است.

نادر قاضی‌پور در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به بازدیدی که از معدن چادرملو داشته است گفت: دراینجا دو بحث مطرح می‌شود، اول اینکه مدیران چادرملو، معدن را توسعه داده‌اند، گندله سازی ساخته‌اند، اشتغالزایی را بالا برده‌اند و بحران‌های منطقه‌ای را کاهش داده‌اند که این کار‌ها بسیار موثر بوده و دست آن‌ها را هم می‌بوسیم.

وی با اشاره به اینکه بحث دوم حق انتفاع دولت است گفت: آنچیزی را که نمی‌توانیم از آن بگذریم و ادامه می‌دهیم، دریافت حق انتفاع دولت است. اصل۴۵ قانون اساسی می‌گوید، دریا‌ها، رودخانه‌ها، معادن و... جزو انفال عمومی است و نمی‌شود این‌ها را واگذار کرد. البته می‌شود این‌ها را به صورت موقتی به بهره برداری داد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با تاکید بر اینکه حق انتفاع معدن چادرملو متعلق به وزارت صنعت و معدن است گفت: دیوان محاسبات اعلام کرده که معادن چادرملو و گل گهر مبلغ ۳۴۸۵ میلیارد تومان بدهکار هستند که در ۶ ماهه اول سال ۹۳ باید بالای ۸۰۰ میلیارد تومان می پرداختند.

وی با تاکید بر اینکه مبلغ مذکور مالیات نیست بلکه حق انتفاع است گفت: کمیسیون صنایع تصمیم گرفته این مبلغ را دریافت کند.

قاضی‌پور با اشاره به جلساتی که مدیران چادرملو و گل گهر با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس برگزار کرده‌اند گفت: اکنون بین ما و مدیران این دو معدن اختلاف نظر وجود دارد و ما تاکید داریم که بهره مالکانه باید پرداخت شود.

وی با تاکید بر اینکه عملکرد مدیران چادرملو برجسته و قابل احترام است گفت: ما از زحمات مدیر عامل، کارکنان، مهندسان و تمامی کسانی که شب و روز کار می‌کنند ‌‌نهایت تشکر و قدر دانی را داریم من به عنوان نایب رییس فراکسیون کارگری دست تمامی مدیران این معادن که برای کارگران بهترین شرایط را به وجود آورده‌اند، می‌بوسم اما تاکید دارم که باید حق انتفاع را بپردازند.

کد خبر : ۲۶۰۴۰۹