خبرگزاری کار ایران

طی ٣٠ سال گذشته؛

تولید نفت عربستان ٥٠ درصد افزایش یافته است

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۹۲۷

معاون وزیر نفت و منابع معدنی عربستان اعلام کرد که تولید نفت کشورش از سال ١٩٨٥ میلادی ٥٠ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روزنامه الحیات، شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان در نشست تجاری میان آلمان و عربستان در ریاض، گفت: تولید نفت خام عربستان طی ٣٠ سال گذشته حدود ٥٠ درصد افزایش نشان داده است.

بن سلمان ادامه داد: برنامه بهره وری انرژی ضمن به حرکت درآوردن اقتصاد عربستان، فرصت مناسبی برای بخش خصوصی ایجاد می کند تا در این زمینه سرمایه گذاری کند.

وی ضمن اشاره به این که  سیستمهای خنک کننده ، ٧٠ درصد از انرژی عربستان را مصرف می کند، بیان کرد: ٥٥ درصد از مجموع انرژی مورد استفاده در آلمان از طریق انرژیهای تجدید پذیر تامین می شود.

بر اساس تحقیقات انجام شده در زمینه بهره وری انرژی، در عربستان هر هزار نفر روزانه حدود ١١٠ بشکه نفت مصرف می کنند، این در حالیست که سرانه مصرف هر هزار نفر در آمریکا و چین حدود ٦٠ بشکه در روز است.

بر اساس این گزارش، میانگین تراکم انرژی در جهان ١١ درصد کاهش یافته که این به معنای افزایش تولید انرژی در برابر مصرف آن است.

با توجه به درصد بالای مصرف انرژی عربستان در ٢٥ سال اخیر، با اینکه مقدار چگالی انرژی جهانی در حال کاهش است، اما این کشور، همانند کشورهای غربی و توسعه یافته نسبت به کاهش مصرف انرژی اقدامی نکرده است.

مصرف داخلی سوخت عربستان در دهه ٧٠ میلادی تنها سه درصد مجموع تولید نفت این کشور را شامل می شد اما اکنون این مقدار به یک چهارم تولید نفت عربستان رسیده است.

بر همین اساس آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرد که چنانچه نرخ افزایش مصرف برق عربستان به همین روند ادامه دهد، این کشور ظرف ٢٠ سال آینده به وارد کننده انرژی بدل می شود.

دولت نیز در نظر دارد سبد انرژی خود را توسعه دهد و متنوع کند، بر این اساس، عربستان تا سال ٢٠٣٢ میلادی ٤١ گیگاوات برق خورشیدی و ١٧ گیگاوات برق هسته ای برای مصارف داخلی تولید می کند.  

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز