خبرگزاری کار ایران

جهانگیری در نشست شورای اداری استان فارس؛

حفاظت از امید مردم باید مهمترین رسالت آحاد مدیران کشور باشد

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۸۵۱

در سال جاری و در دومین حضور دکتر روحانی در سازمان ملل نیز، روسای جمهور بسیاری از کشورها تلاش کردند به نوعی با رییس جمهور ایران ملاقات کنند و حتی نخست وزیر انگلستان که سال ها با مقامات بالای ایران ملاقات نداشت به رییس جمهور ما درخواست ملاقات داد و دکتر روحانی به ایشان وقت داد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه در ۲۴ خرداد، مردم ایران راهکارها و دیدگاه‌های حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی را به عنوان بهترین و دقیق‌ترین راهکارها برای حل مشکلات کشور انتخاب کردند، گفت: تلاش همه باید این باشد که مردمی که به این دولت امید بسته‌اند ناامید نشوند و امروز حفاظت و حراست از امید مردم باید مهمترین رسالت آحاد مدیران کشور باشد.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری در جریان سفر به شیراز در جلسه شورای اداری استان فارس با تبریک عید غدیر، با اشاره به بحران‌های منطقه، ایران را یک کانون باثبات در منطقه متلاطم خاورمیانه توصیف کرد و افزود: این ثبات نعمت بزرگی است که باید قدردان آن باشیم و از آن حفاظت و حراست کنیم.

معاون اول رییس جمهور افزود: یکی از دلایل این ثبات یقیناً مدیریت قاطع مقام معظم رهبری و انسجام در میان نیروهای انقلاب و دلسوزان کشور است.

وی در ادامه با اشاره به شرایط کشور از ابتدای آغاز به کار دولت تدبیر و امید، گفت: کشور در بخش سیاست خارجی، مسائل داخلی و اقتصاد دچار مشکلات و تنگناهایی بود و دکتر روحانی توانست در همین مدت یک سال با زبانی با دنیا صحبت کند که هم از حقوق مردم دفاع شود و هم گام هایی در جهت حل مشکلات برداشته شود.

جهانگیری ادامه داد: رییس جمهور با یک زبان متین، منطقی و مستدل با دنیا روبرو شد و باعثشد اولین حضور ایشان در سازمان ملل متحد، موضوع پیشنهادی دکتر روحانی مبنی بر جهانی عاری از خشونت و افراطی گری به اتفاق آراء در سازمان ملل به تصویب برسد.

معاون اول رییس جمهور اظهار داشت: در سال جاری و در دومین حضور دکتر روحانی در سازمان ملل نیز، روسای جمهور بسیاری از کشورها تلاش کردند به نوعی با رییس جمهور ایران ملاقات کنند و حتی نخست وزیر انگلستان که سال ها با مقامات بالای ایران ملاقات نداشت به رییس جمهور ما درخواست ملاقات داد و دکتر روحانی به ایشان وقت داد.

وی در ادامه با اشاره به دستاوردهای دولت در بخش سیاست خارجی به ۴ بار ملاقات رییس جمهور روسیه با دکتر روحانی ظرف یکسال اشاره کرد و گفت: آقای پوتین هر بار زمانی طولانی با اشتیاق برای بررسی مسائل مختلف با دکتر روحانی ملاقات کرد.

معاون اول رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات اقتصادی پیش روی دولت تدبیر و امید از جمله تورم ۴۰ درصدی، رشد منفی اقتصاد و رکود اشاره و خاطرنشان کرد: دولت تدبیر وامید با تکیه بر مجموعه مدیران اقتصادی خود و با استفاده از سیاست‌های عالمانه توانست تورم را به میزان قابل قبولی کنترل کند و هم اکنون در شش ماهه اول سال جاری نرخ تورم به حدود ۲۰ درصد رسیده‌ است و همه این موفقیت تنها با یک انضباط مالی که در دولت حاکم شد، بدست آمد.

وی با تاکید بر اینکه دولت نسبت به خروج از شرایط رکود اهتمام جدی دارد سیاست‌گذاری ها و برنامه ریزی های صورت گرفته برای حمایت از تولید و خروج از رکود را مورد اشاره قرار داد و گفت: امیدوارم با ورود به دوره رونق بتوانیم بخش زیادی از دغدغه‌ها که در راس آن بیکاری قرار دارد را حل کنیم.

معاون اول رئیس جمهور افزود: برخی صنایع جزء صنایع پیشران هستند که با فعال شدن آنها می توانند صنایع دیگر را نیز فعال کنند که در سیاست گذاری های خروج از رکود و حمایت از تولید به این گونه از صنایع و رشته‌ها توجه ویژه ای معطوف شده است.

جهانگیری تاکید کرد با مجموع برنامه ریزی دولت به نظر می‌رسد اقتصاد کشور در یک ریل صحیح قرار گرفته و در مسیر درستی حرکت خود را دنبال نموده که امیدواریم منجر به رفع دغدغه ها و حل مشکلات کشور گردد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه انسجام نیروهای داخل نظام حتماً جزو سیاست های جدی دولت است، خاطرنشان کرد: دولت مصمم است هیچ یک از دستورات رهبری در هیچ بخشی بر زمین نماند و دولت اهتمام دارد بدون اینکه از دیگران هزینه کند مسئولیت همه کارهایش را خود برعهده بگیرد و در هر بخشی که مقام معظم رهبری دستوری داشته باشد این دستورات اجرا خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود استان فارس را یکی از مهمترین استان های کشور برشمرد که قادر است علاوه بر خود زمینه توسعه و پیشرفت استان های دیگر را نیز فراهم کند.

جهانگیری افزود: نیروی انسانی بسیار خوب، تحصیلکرده و زبده در استان فارس و همچنین استعدادهای طبیعی و فرهنگی که در این استان وجود دارد باعثشده استان فارس بر پیکر ایران بدرخشد و قطعاً خواهد توانست با توسل به این سابقه و فرهنگ از مشکلات پیش رو عبور کند.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه استان فارس از ظرفیت بسیار بالایی در بخش گردشگری برخوردار است، تصریح کرد: استان فارس و شهر شیراز می‌تواند به قطب اصلی گردشگری کشور تبدیل شود و بی تردید یکی از جهت گیری های دولت در اقتصاد توجه به موضوع گردشگری است.

جهانگیری در ادامه سخنان خود با اشاره به مشکلات و کمبود آب در کشور، با بیان اینکه ایران در منطقه نیمه خشک قرار دارد، گفت: کم آبی در ایران یک واقعیت است که باید آن را بپذیریم و با همه توان از هدر رفت منابع آب جلوگیری کرده و راه‌های بهره‌وری بیشتر آب را طراحی و اجرا کنیم.

وی با اشاره به مجوز مقام معظم رهبری برای برداشت ۱۰ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح ‌های ویژه مرتبط با آب و خاک، گفت: این اعتبارات می‌تواند کمک موثری در این زمینه باشد ضمن آنکه دولت در برنامه ششم توسعه مسئله آب را به عنوان یکی از اصلی ترین محورها دنبال می‌کند.

معاون اول رییس جمهور بر لزوم سرعت بخشیدن وزارت نیرو به تکمیل طرح‌های آبرسانی تاکید کرد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی نیز باید به دنبال کشت محصولاتی باشد که به کم آبی ایران سازگاری داشته باشد.

جهانگیری اظهار داشت: اعتبارات مناسبی برای آبیاری‌های نوین در نظر گرفته شده که سهم زیادی از این اعتبارات به استان فارس اختصاص خواهد یافت.

معاون اول رییس جمهور در ادامه با بیان اینکه شیراز از پیش از انقلاب به عنوان پایگاه اصلی الکترونیک و مخابرات بوده است، گفت: امیدوارم شیراز همچنان به عنوان مرکز صنایع الکترونیک کشور باقی بماند و سرمایه گذاران به این سمت کشش پیدا کنند.

وی تصریح کرد: منابع صندوق توسعه ملی هیچ محدودیتی در بخش ارزی برای سرمایه گذاران ندارد و سرمایه گذاران می توانند به هر میزان که بخواهند از اعتبارات این صندوق برای اجرای طرح‌ها و پروژه های خود استفاده کنند.

در این نشست آیت اله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز در سخنانی ضمن قدردانی از تلاش‌های رییس جمهور و هیات دولت، اظهار امیدواری کرد: توجه به استان فارس که همواره پشتوانه ای برای نظام و رهبری بوده در اولویت کارها قرار گیرد.

امام جمعه شیراز اظهار داشت: در مدتی که از عمر دولت تدبیر و امید می‌گذرد باید خدا را سپاس گوییم که وعده‌های داده شده در آستانه تحقق هستند و این دولت تلاش وافر دارد که به منویات و دیدگاه‌های مقام معظم رهبری عمل شود و آرامش در میان مردم حاکم باشد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: دولت تدبیر و امید نشان داده است که نمی‌خواهد کارها عجولانه و بدون مطالعه تصمیم گیری شود بلکه به دنبال تصمیم گیری از طریق مشورت با کارشناسان و متخصصان است.

وی افزود: دولت تدبیر وامید در این برهه هم در بخش سیاست خارجی و هم در بخش سیاست داخلی گام های خوب و ارزشمندی برداشته که قابل تقدیر است.

در این جلسه استاندار فارس و برخی مدیران این استان ضمن ارائه گزارشی از شرایط و وضعیت استان، پیشنهادات و دیدگاه‌های خود را برای پیشبرد و توسعه استان مطرح کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز