خبرگزاری کار ایران

وصول طلب ۸ میلیاردی صندوق توسعه ملی با حمایت آیت‌الله رئیسی

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۵۱۱۹

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی وصول مطالبات معوق ۸ میلیاردی و سرمایه گذاری غیر مداخله ای ۲۳میلیاردی را محصول حمایت ها و تصمیمات آیت الله رئیسی از این صندوق دانست.

به گزارش ایلنا، مهدی غضنفری رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی ضمن عرض تسلیت شهادت ریاست جمهور و هیأت همراه اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند که وجود آقای دکتر رئیسی مغتنم و محترم و در مسیر خدمت به کشور و مردم بود؛ همین مساله در صندوق توسعه ملی که بر اساس اساسنامه اش ایشان در رأس هیأت امنای صندوق توسعه ملی بود و سالی دوبار تشکیل جلسه می‌داد، برای پشتیبانی اهداف و مصوبات صندوق و رسیدن به نرخ هشت درصدی هم مغتنم بودند.

غضنفری افزود: دو مصوبه یادگار ایشان برای صندوق بود: وصول مطالبات معوق و سرمایه گذاری غیر مداخله‌ای صندوق که با مصوبه اول حدود ۸ میلیارد دلار از مطالبات را وصول کردیم و با توجه به نقش هیأت امنایی ایشان حامی مصوبات و حل مشکلات بودند که بعد از استماع همه نظرات موضع حق را می‌گرفتند حتی اگر به نفع دولت یا وزیری نبود، ایشان همواره جانب مردم و کشور را می‌گرفتند. در مصوبه دوم هم حدود ۲۳ میلیارد دلار با تفاهم نامه و قراردادها انجام شد که قبلاً فقط در قالب تسهیلات و درصدی از سود بود ولی حجم قراردادها افزایش یافت و برخلاف رؤسای جمهور گذشته که استقلالی برای صندوق قائل نبودند ایشان همواره حمایت می‌کردند.

وی با بیان اینکه دکتر رئیسی شهید جمهور ما اخلاق، مرام و رفتاری شایسته ای داشتند، گفت: ایشان اخلاق مدار و متواضع بودند در برابر نقدها در دوران مسوولیتشان هم همواره به نفع مردم می‌اندیشیدند و فقط مختص دوران ریاست جمهوری ایشان نبود.

رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی بیان کرد: به لحاظ ملاطفت و مهربانی ایشان، از انتقاد صحیح استقبال داشتند و به لطف ایشان مصوبات سرمایه گذاری‌های درستی انجام شده و پروژه‌های دیگری هم در دست اقدام است. آرزو دارم با درایت و عقلانیت این دوره سخت سپری شود هر چند جلوه‌ای از همدلی و همدردی در کشور و کشورهای دوست و همسایه شکل گرفت.

وی گفت: اگر دوباره افراد فسادستیزی همچون دکتر رئیسی سرکار بیایند ریل گذاری ادامه خواهد یافت؛ ما راه نرفته بسیاری داریم در حوزه مسکن، ازدواج، ارز و … کار بسیار زیاد است که با توجه با هدایت داهیانه مقام معظم رهبری گام دوم به گونه‌ای برداشته شود و امید داریم با مسائل و منافع ملی برای ایران و ۸۵ میلیون جمعیت با امنیت خاطر و مرزها و امید کار کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز