خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون محیط زیست و انرژی اتاق بازرگانی تهران:

تاثیر عضویت ایران در مجمع کشورهای آسیا و اقیانوسیه در صادرات

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۷۵۸

عضویت ایران در مجمع کشورهای آسیا و اقیانوسیه در ارزیابی همترازی صادرات ایران را ۲۰ میلیارد دلار افزایش می‌دهد و خروج ارز را ۵۰ میلیون دلار کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید تاجیک رییس کمیسیون محیط زیست و انرژی اتاق بازرگانی تهران در پانزدهمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: ما سال‌ها در صادرات کالا با مشکل تایید صلاحیت در کشور مقصد رو به رو بودیم بعد از یک سال و نیم تلاش در سازمان استاندارد در اواخر پارسال ایران توانست به عضویت مجمع کشورهای آسیا و اقیانوسیه در ارزیابی همترازی بپیوندیم و این موضوع  صادرات را تسهیل می‌کند و صادرات ایران را ۲۰ میلیارد دلار افزایش و خروج ارز را ۵۰ میلیون دلار کاهش می دهد.

وی افزود: نقدی که به دولت در مورد استاندارد وجود دارد این است که در ۱۶ فروردین سال جاری مصوبه دولت برای جهش تولید تدوین شد و در این مصوبه سی ‌و پنج صفحه ای به موضوع کیفیت استاندارد اشاره نشده است در حالی که جهش تولید بدون کیفیت و رقابت ممکن نیست.

تاجیک تصریح کرد: خود سازمان گاه به دلیل ضعف کیفیت مورد اعتراض مردم قرار می گیرد در حالی که در اقتصاد ۵۰۰۰ دلاری نمی‌توان حالت مطلوبی از استاندارد را انتظار داشت و ارتقای این امر نیاز به تامین منابع و ارتقای بنیه سازمان استاندارد دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز