خبرگزاری کار ایران

شهرک‌های تخصصی انرژی خورشیدی در گیلان احداث می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۷۸۷۶

جلسه هماهنگی احداث شهرک های تخصصی انرژی خورشیدی با حضور مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان، مدیر کل دفتر توسعه سامانه های مقیاس کوچک سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی ایران(ساتبا) و نمایندگان شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، محمود دشت بزرگ مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به پایان‌پذیری انرژی فسیلی و آلودگی‌های زیست‌محیطی ناشی از آن گفت: به زودی شاهد احداث شهرک‌های تخصصی انرژی خورشیدی در استان گیلان خواهیم بود و از نعمت بزرگ انرژی‌های تجدیدپذیر با مزایای فراوانش بهره­مند خواهیم شد.

دشت بزرگ با برشمردن مزایای انرژی‌های خورشیدی، گفت: عدم آلودگی محیط زیست، ارزان‌بودن، دائمی‌بودن، پاک‌بودن، کاهش‌مصرف سوخت ‌فسیلی و کاهش گازهای‌گلخانه‌ای، قابلیت ‌بهره­برداری به صورت خانگی و در ابعاد بزرگ از جمله مزایای بی­شمار این نیروگاه‌ها است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: با توجه به عدم اقدام عملی شرکت قبلی جهت احداث نیروگاه خورشیدی در شهرک صنعتی لوشان، درخواست کردیم مجوزهای داده شده به این سازمان از سوی ساتبا به دلیل عدم انجام تعهدات ابطال شود. همچنین از سوی شرکت برق منطقه­ای گیلان موقعیت­های مکانی ساختگاه­های لوشان و شفت که مورد تایید شرکت شهرک­های صنعتی استان بود، به منظور بررسی و پتانسیل‌سنجی این ساختگاه­ها جهت احداث شهرک تخصصی خورشیدی به سازمان ساتبا منعکس خواهد شد.

دشت بزرگ با اشاره به پتانسیل بزرگ استان گیلان در زمینه احداث نیروگاه‌های خورشیدی گفت: با توجه به کارشناسی‌های انجام شده، پتانسیل بسیار خوبی در زمینه نیروگاه‌های تجدیدپذیر، به ویژه نیروگاه‌های خورشیدی در منطقه جنوب استان وجود دارد که امیدواریم با تلاش شبانه روزی و پیگیری‌های مستمر و همکاری و همدلی تمامی مسئولان، به زودی شاهد احداث نیروگاه‌های خورشیدی در استان گیلان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز