خبرگزاری کار ایران

اهدای جوایز نفیس برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف برق در ۲۱ هفته

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۸۸۶

سخنگوی صنعت برق با بیان این که در ابتدای دولت سیزدهم ١٤ هزار مگاوات ناترازی وجود داشت، پیش بینی کرد با اقداماتی که در دست انجام است، این ناترازی به ١١ هزار مگاوات برسد.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی افزود: صنعت برق بیش از ٤٢ میلیون مشترک دارد که از این تعداد ٣٢ میلیون مشترک خانگی و تجاری هستند و با مصرف بهینه برق می‌توانند به کاهش ناترازی کمک کنند.

وی با اشاره به این که طرح سراسری باانرژی از ابتدای خرداد تا پایان شهریور اجرا خواهد شد، خاطرنشان کرد: مشترکان تجاری و خانگی می‌توانند با کاهش مصرف برق به صورت هفتگی طی ٢١ هفته اجرای این پویش، امتیاز دریافت کرده و از جوایز متعدد و ارزنده پیش بینی شده در این پویش بهره‌مند شوند.

مدیرعامل توانیر اضافه کرد: همچنین به مشترکان خانگی و تجاری که ١٥ درصد مصرف برق خود را کاهش دهند، جوایز نفیسی مانند خودرو به صورت قرعه کشی اهدا خواهد شد.

رجبی مشهدی با اشاره به این که سال گذشته ٤٠ درصد از مشترکان خانگی در طرح کاهش مصرف برق مشارکت کردند، ابرازامیدواری کرد: امسال با توجه به افزایش طرح‌های تشویقی، تعداد بیشتری از مشترکان به این طرح بپیوندند.

وی در عین حال پیش بینی کرد با استقبال مردم از پویش با انرژی، ناترازی در صنعت برق به حداقل ممکن برسد.

مدیرعامل شرکت توانیر در پایان گفت: برنامه‌ریزی شده است تا در دوره گرم سال صادرات برق را در حداقل ممکن نگه داشته و  واردات را به حداکثر برسانیم که این موضوع با توجه با شرایط آب و هوایی کشور پیش خواهد رفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز