خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

سازمان راهداری «شعب ابی طالب» شده‌/ پول خرید گندم برنگشت

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۵۲۰

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هزار میلیارد تومان از سازمان راهداری برای خرید گندم برداشته شد که هنوز بازگردانده نشده و همچنین ۶٠٠ میلیارد تومان هزینه خریداری اراضی آستارا برای پایانه مرزی انجام شد و امروز ١٨٠٠ میلیارد تومان درخواست واریز بر روی میز دارم اما پولی نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، داریوش امانی در مراسم آغاز اجرای پویش «چشم به راهیم» با بیان اینکه تلاش ما این است که با این اقدامات و پویش‌ها اثرگذاری داشته باشیم و در تمامی محورهای پرتردد این پویش فعال است و ایستگاه‌های متعدد در سطح جاده‌های کشور در نظر گرفته شده‌است.

وی ادامه داد: خوشبختانه درآمدهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزایش پیدا کرده بطوریکه سازمان نزدیک به ٣۴ هزار میلیارد تومان درآمد داشتیم و ٣٩ هزار میلیارد تومان ابلاغ به استان‌ها بوده که از این عدد حدود ٣٠ هزار میلیارد تومان تخصیص داده شده‌است.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: این میزان درآمد در حالی است که سالی که وارد این سازمان شدم درآمد حدود  ۵ هزار و ۶٠٠ میلیارد تومان بود و ٧ برابر رشد داشتیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شاخص‌های سازمان راهداری در حوزه‌های سرمایه‌گذاری و شفافیت بسیار مطلوب است، گفت: در بحث تامین و نوسازی ماشین‌آلات انجام اقدامات برای خرید ١٠٠٠ دستگاه تمام شده و ثبت سفارش‌ها در حال انجام است و از ماشین‌آلات ثبت سفارش شده در کشورهای همسایه بررسی شده و تعدادی ماشین‌آلات هم توسط پیمانکاران در حال خرید است. 

امانی با تاکید بر اینکه از نظر مالی سازمان راهداری شبیه شعب ابی طالب شده است، اظهار داشت: هزار میلیارد تومان از سازمان برای خرید گندم برداشته شد که هنوز بازگردانده نشده و همچنین ۶٠٠ میلیارد تومان هزینه خریداری اراضی آستارا برای پایانه مرزی انجام شد و امروز ١٨٠٠ میلیارد تومان درخواست واریز بر روی میز دارم اما پولی نیست.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای رفع نقاط حادثه خیز ادامه داد: قرار بر این بود که تا پایان امسال ۴٠٠ نقطه حادثه خیز را اصلاح کنیم که  تا به امروز ۴١٢ نقطه اصلاح شده است و در راه‌های روستایی ٣ هزار کیلومتری داشتیم که تا امروز ٣ هزار و ٨٠ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده و ۶ هزار کیلومتر راه روستایی آسفالت شده روکش انجام شد اما حجم مطالبات پیمانکاران در این بخش زیاد است و با اعتبارات سازمان امکان بازپرداخت آن را نداریم. 

وی همچنین درباره آماده باش راهداران در استان‌های هشدار داده شده برای بارندگی اظهار داشت: هشدار قرمز برای برخی از استان‌ها صادر شده و امیدواریم حادثه‌ای برای مردم استانهای هدف رخ ندهد اما تمام راهداران در حالت آماده باش هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز