خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو:

سیستان و بلوچستان در مدت چند روز بارشی معادل دو سال و نیم را تجربه کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۶۳۵۲

وزیر نیرو با بیان اینکه شبکه آب شرب اغلب روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان برقرار است، تاکید کرد: حجم بارش‌هایی که از دو، سه سامانه اخیر رخ داد، در برخی از نقاط معادل دو سال و نیم بوده است.

به گزارش ایلنا، علی‌اکبر محرابیان در جریان بازدید از مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان گفت: تقریبا از روز گذشته تاکنون همه مناطق سیل‌زده مورد بازدید قرار گرفت و در همین راستا جلسه خوبی با حضور همه مسئولان استانی و ملی برگزار و بررسی جامعی انجام شد.

وی افزود: تامین و برقراری مجدد زیرساخت‌های حیاتی مانند آب و برق، خطوط تلفن و غیره باید مدنظر قرارگیرد. خوشبختانه در بخش برق کار تکمیل شده و برق همه روستاها وصل شده است، در بخش آب شرب نیز شبکه آب اغلب روستاها پایدار است و تعداد اندکی تا شب گذشته باقی مانده بود که مقرر شد به انجام برسد.

وزیر نیرو یادآور شد: در حوزه راه‌ها خسارت قابل توجه است، بسیاری از راه‌ها که در طول سالیان گذشته غیراستاندارد ساخته شده، دچار آسیب شدند، چراکه آب امکان عبور از زیرجاده‌ها را نداشته و دچار آسیب‌ها جدی است.

وی تصریح کرد: در این راستا وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری وارد عمل شدند و ماشین‌آلات گسترده‌ای را به منطقه اعزام کردند که بر این اساس، اتصال در اغلب نقاط که قطع ارتباط بود برقرار شده است.

وی اظهار کرد: حجم بارش‌هایی که در دو – سه سامانه اخیر انجام شده در برخی از نقاط معادل دو سال و نیم سال بوده و شدت بارش‌ها نیز بالا بوده است. در نقاطی در حدود ۲۰ روز شاهد بیش از ۴۰۰ میلی‌متر بارندگی بودیم، این در حالی است که متوسط بارش سالانه کشور حدود ۲۴۰میلی‌متر و متوسط بارش این نقاط زیر ۱۵۰ میلی‌متر است.

محرابیان اظهار کرد: تقریبا معادل دو سال و نیم بارش طی چند روز انجام شده و در این شرایط مهار آب باید از طریق رودخانه‌ها و ساماندهی آنها انجام شود؛ در منطقه تعداد قابل توجهی سد داریم که این سدها کمک شایانی را در مهار سیلاب‌ها داشته‌اند.

وزیر نیرو یادآور شد: در مناطقی دبی ورودی به سد حدود ۳۰۰۰ مترمکعب بر ثانیه بود اما به لطف خدا سدها این سیلاب سهمگین را مهار و از خسارت‌های سنگین جلوگیری کردند.

وی گفت: برای مهار کامل آب‌ها باید طرح جامعی را بررسی کرده و در دستور کار قرار دهیم. در این زمینه حدود سه سد را در مرحله مطالعه داریم که امید است هرچه سریع‌تر اجرایی شود. این بارش‌ها نعمت الهی است و مهار آن با اشتغال، توسعه کشاورزی، بهره‌مندی مردم از آب شرب گوارا همراه خواهد شد.

محرابیان خاطرنشان کرد: خوشبختانه آب‌های این منطقه با توجه به ساختار زمین‌شناسی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و امید است بتوانیم با تامین اعتبار سلسه سدهای این استان را افزایش دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز