خبرگزاری کار ایران

در وزیران نفت ایران و عراق انجام شد؛

بررسی توسعه یکپارچه میدان‌های مشترک و تجارت گاز و فرآورده

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۴۸۵۷

وزیران نفت ایران و عراق طی دیداری افزایش همکاری‌ها در زمینه توسعه یکپارچه میدان‌های مشترک، تجارت گاز و فرآورده‌های نفت، شیوه‌های پرداخت و توسعه زیرساخت‌ها برای تجارت فرآورده را بررسی کردند.

به گزارش ایلنا، جواد اوجی و حیان عبدالغنی عبدالزهرا در حاشیه نشست فوق‌العاده وزارتی ویژه برگزاری هفتمین نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) در الجزایر درباره روابط نفتی دو کشور گفت‌وگو و تبادل‌نظر کردند.

در این دیدار همچنین موضوع تجارت گاز، شیوه‌های پرداخت آن، تجارت فرآورده‌های نفتی و تکمیل زیرساخت‌های دو کشور برای توسعه تجارت فرآورده بررسی شد.

توسعه یکپارچه میدان‌های مشترک نیز از محورهای مذاکرات دوجانبه وزیران نفت دو کشور بود و در پایان مقرر شد یک یا دو میدان مشترک که حجم ذخیره کمتری دارند، برای آغاز انتخاب شوند و به‌تدریج توسعه یکپارچه میدان‌های بزرگ‌تر و مشترک اصلی دو کشور در دستور کار قرار گیرد.

اوجی و عبدالغنی در این دیدار همچنین درباره همکاری‌ها در زمینه جمع‌آوری گازهای مشعل، انجام خدمات حفاری در بخش نفت و ایجاد برخی زیرساخت‌ها نظیر خطوط لوله ازسوی شرکت‌های توانمند ایرانی در عراق گفت‌وگو کردند و در این زمینه توافق‌هایی حاصل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز