خبرگزاری کار ایران

وزیر نفت:

قطعی و افت فشار گاز در هیچ جای کشور نداشتیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۳۴۱۳

وزیر نفت گفت: همه همکاران ما در حوزه نفت و گاز و پالایش و پخش آماده باش هستند، شبانه روز درگیرند. هیچ جای کشور قطعی و افت فشار نداشتیم از همکاری مردم تشکر می کنیم از رسانه ها قدردانیم می طلبد مردم عزیز همکاری بیشتری را در بحث مصرف بهینه داشته باشند

به گزارش خبرنگار ایلنا، جواد اوجی وزیر نفت در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران گفت: همه عزیزان مستحضر هستند که ما هیچ وقت در اسفند ماه این موج سرمای شدید و یخبندان را نداشتیم که خیلی از دوستان می گویند شبیه سرمای سیبری است این سرمای شدید و برودت هوا در همه استان‌های کشور بوده که خیلی از استان‌ها حالت یخ زدگی هم دارند.

وی افزود: در برخی استان ها تا یک متر برف داشتیم این میزان کاهش دما باعث شد جهش مصرف در مصارف گازی انجام شود که تا امروز این میزان مصرف سابقه نداشته است. به حول قوه الهی تا این لحظه که خدمت شما هستیم و همه همکاران ما در حوزه نفت و گاز و پالایش و پخش آماده باش هستند، شبانه روز درگیرند همکاران ما روی سکوهای عملیاتی و پالایشگاه و خطوط انتقال و ایستگاه‌های تقویت و توزیع، کار می کنند هیچ جای کشور قطعی و افت فشار نداشتیم از همکاری مردم تشکر می کنیم از رسانه ها قدردانیم می طلبد مردم عزیز همکاری بیشتری را در بحث مصرف بهینه داشته باشند راهکارها هم خیلی راحت است بارها اعلام کردیم که همه باید بتوانند از نعمت گاز استفاده کنند.

وزیر نفت گفت: تا این لحظه شبکه گاز را پایدار نگه داشتیم خواهش ما این است مردم با بهینه مصرف کردن و رعایت نکات کمک کنند از جمله اینکه لباس گرم بپوشند دمای خانه را روی ۱۸ تا ۲۲ درجه نگه دارند و سیستم گرمایش اضافی را خاموش کنند هر هم‌وطنی یک بخاری خاموش کند، هم وطنان در مناطق سردسیر  یک بخاری روشن می توانند داشته باشند.

وی درباره سفر هیأت روسی به تهران به ریاست الکساندر نواک معاون نخست‌وزیر روسیه با هدف شرکت در هفدهمین کمیسیون دائمی همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی دوجانبه گفت: وزارت نفت متولی این کمیسیون است. آقای نواک دستیار رئیس جمهور روسیه تشریف آورده اند بحث های مختلفی داریم از همه مهم‌تر بحث‌ها در زمینه حوزه نفت و گاز است و مستحضرید ۷ میدان نفتی را در این دو سال قرارداد بستیم و خوشبختانه برخی از این میادین نفتی با سرمایه گذاران خارجی از جمله کمپانی روسی است که امروز برخی از آنها به تولید رسیده است.

اوجی با بیان اینکه پیگیری قراردادهای جدید را در دستور کار داریم، گفت: در بحث کمیسیون مشترک حوزه حمل و نقل و کریدورهای شمال به جنوب و مسائلی مربوط به حوزه نیروگاهی را در دستور کار داریم از بعد از ظهر با آقای نواک این مباحث را شروع و پیگیری می کنیم که مسائلی زمین نماند.

وی درباره GECF هم گفت: برای نشست جی ای سی اف (کشورهای صادرکننده گاز) ان‌شاالله از روز پنجشنبه یا جمعه اجلاس وزارتی و شنبه اجلاس سران را خواهیم داشت. جمهوری اسلامی امروز با دارندگی دومین ذخایر گاری دنیا و یکی از کشورهایی که در زمینه تامین و صادرات گاز نقش مهمی دارد مطالب مهمی را در قالب کمیسیون های اجلاس جی سی اف بررسی می کند این‌ها را از قبل هماهنگ کردیم بگذارید درون اجلاس که نهایی شد توافق را اعلام کنیم.

اوجی درباره سهمیه بنزین عید گفت: تمام تلاش خود را کردیم که مردم عزیز در بحث تعطیلات عید نوروز امسال دچار مشکلی نباشند و تمامی ۴ هزار و ۲۰۰ جایگاهی که در سرار کشور داریم فعال هستند، دیدید حتی روزهایی در سال ۱۴۰۲ داشتیم که مصرف بنزین به عدد ۱۴۳ میلیون لیتر رسید اما کار هیچ جایگاهی متوقف نشد و با برنامه ریزی مدیریت مصرف همه این ها را پوشش دادیم  جایگاه سیار هم داریم که به صورت مختلف که در دست بخش خصوصی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز