خبرگزاری کار ایران

احتمال تشدید تنش‌ها در خاورمیانه قیمت نفت را افزایش داد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۴۵۹

قیمت نفت در پی تصمیم آمریکا برای تشدید حمله‌های احتمالی در خاورمیانه و حمله پهپادهای اوکراینی به بزرگ‌ترین پالایشگاه نفت روسیه افزایش یافت.

به گزارش ایلنا از خبرگزاری رویترز، پس از اعلام برنامه واشینگتن برای تشدید حمله‌ها در خاورمیانه و در عین حال حمله پهپادهای اوکراینی به بزرگ‌ترین پالایشگاه نفت روسیه در جنوب این کشور، قیمت نفت پس از افت شدید هفته گذشته، در معاملات روز دوشنبه (۱۶ بهمن‌ماه) افزایش یافت.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال در ساعت ۵ و ۱۱ دقیقه روز دوشنبه به وقت گرینویچ با ۳۶ سنت یا ۰.۵ درصد افزایش به ۷۷ دلار و ۶۹ سنت برای هر بشکه رسید.

نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا با ۲۵ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش، ۷۲ دلار و ۵۳ سنت به ازای هر بشکه داد و ستد شد.

پس از آنکه داده‌های فراتر از حد انتظار بخش مشاغل آمریکا حاکی از آن بود که کاهش نرخ بهره می‌تواند از حد انتظار بیشتر باشد، هر دو شاخص نفتی طی هفته گذشته حدود ۷ درصد کاهش یافتند.

تحلیلگران مؤسسه آی‌ان‌جی در یادداشتی اعلام کردند که امید به آتش‌بس بین رژیم صهیونیستی و حماس یکی از عوامل کاهش میانگین هفتگی قیمت نفت بود.

پس از اینکه آمریکا در پاسخ به حمله به نیروهای آمریکایی در اردن، از برنامه‌اش برای حمله‌های بیشتر در خاورمیانه خبر داد، سرمایه‌گذاران درباره تشدید درگیری‌های خاورمیانه محتاط بودند.

ویوک دار، تحلیلگر کالاهای بانک مشترک‌المنافع روز دوشنبه در یادداشتی اعلام کرد: بازارهای نفت احتمالاً با ادامه کاهش خطرهای اختلال عرضه در خاورمیانه روبه‌رو خواهند بود و این شرایط قیمت نفت خام شاخص برنت را زیر ۸۰ دلار برای هر بشکه نگه می‌دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز