خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بورس تهران:

١٠ هزار میلیارد تومان عرضه اولیه در راه است/ ساختمان بورس تهران پایان کار ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۹۶۲

مدیرعامل بورس تهران گفت: شرایط بازار اقتضای عرضه‌های سنگین را ندارد اما ۵ الی ۶ عرضه مهم در دستور کار قرار دارد که IPO این شرکت‌ها بیش از ١٠ هزار میلیارد تومان خواهد بود و عرضه سنگینی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمود گودرزی در نشست خبری امروز با بیان اینکه ساختمان سعادت‌آباد بورس تهران پایان کار ندارد و شهرداری پایان کار نمی‌دهد، اظهار داشت: بورس تهران در ٢٢ تالار منطقه‌ای املاکی در اختیار دارد اما بزرگترین ثروت بورس تهران همین ساختمان سعادت‌آباد است اما این ساختمان مشکل پایان کار دارد و باید بتوانیم  برای این ساختمان، پایان کار بگیریم.

وی ادامه داد: در حال رفع  مشکلات حقوقی و مشکلات با شهرداری هستیم و اخیرا برای رفع کسری پارکینگ‌ها زمینی را خریداری کردیم که بعد از انتفال سند ساخت پارکینگ انجام می‌شود و امکان اخذ پایان کار برای ساختمان را خواهیم داشت.

مدیرعامل بورس تهران درباره عرضه‌ها تاکید کرد: شرایط بازار اقتضای عرضه‌های سنگین را ندارد اما ۵ الی ۶ عرضه مهم در دستور کار قرار دارد که IPO این شرکت‌ها بیش از ١٠ هزار میلیارد تومان خواهد بود و عرضه سنگینی محسوب می‌شود.

گودرزی افزود:  از جمله شرکت‌های قایل عرضه هلدینگ شستان است که تا پایان سال وارد بازار سرمایه می شود. ذوب آهن بیستون هم وارد بورس خواهد شد و چند شرکت دیگر که ارزش آنها ۱۰ هزار میلیارد تومان IPO خواهد بود.

مدیرعامل بورس تهران درباره تعیین تکلیف ماینرهای کشف شده در این ساختمان گفت: در این باره هیأت‌ مدیره بورس از مدیریت ساختمان شکایت کرده و رای هم در مراجع قضایی صادر شد اما در حال حاضر ماینرها در سازمان اموال تملیکی ضبط هستند تا اقدامات قانونی انجام شود. همچنین تعداد بیت کوین‌ها استخراج شده هم در ولتی در بورس تهران حفظ شده و پیگیری‌ها قضایی ادامه دارد.

وی با اشاره به ۶٠ میلیون کد بورسی در بازار سرمایه کشور گفت: هر چند ۶٠ میلیون نفر در کشور کد بورسی دارند اما بخشی از این کد معاملات ندارند فعال نیستند و البته بخش عمده این کدها مربوط به سهام عدالت هستند اما وظیفه ما این است که به افراد حاضر در بازار سرمایه که دانش تخصصی ندارند کمک کنیم تا به صورت غیر تخصصی فعالیت داشته باشند.در بسیار از بورس‌های دنیا هم بخشی از سرمایه‌گذاری‌ها به صورت غیر مستقیم انجام می‌شود و اساسا معتقدم داشتن کد بورسی تهدید نیست چراکه صندوق‌های etf در بازار فعال هستند و مردم می توانند از طریق این صندوق‌ها به بازار ورود کنند.

مدیرعامل بورس تهران درباره لایحه بودجه سال ١۴٠٣ و اثرگذاری آن در بازار سرمایه اظهار داشت: لایحه بودجه در مجلس هنوز  به سرانجام نرسیده اما حکمرانی اقتصادیی به دنبال می‌رود که فعالیت‌ها در بازارهاس موازی در قیاس با بازار سرمایه شفاف‌تر شود و از جمله اقدامات شفافیت‌های مالیاتی در بازارهای رقیب بازار سرمایه است. در حال حاضر دربارهای رقیب بورس، موضوع  مالیات شفاف نیست و این اقدامات در بودجه  در نهایت منجر به شفافیت‌های مالیاتی در بازارهای موازی می‌شود و در نهایت به ورود جریان نقدینگی به بورس و بهبود شرایط عمومی بازار کمک می‌کند.

وی همچنین از اتمام مطالعات صندوق پوشش ریسک خبر داد و گفت: تمام کارهای مطالعاتی برای راه‌اندازی صندوق پوشش ریسک انجام شده و برای راه‌اندازی سازمان بورس باید اقدام کند و سازمان هم با راه اندازی این صندوق مشکلی ندارد. هدف اصلی از راه اندازی این  صندوق کمک به متقاضیان برای استفاده از بازارهای مشتقه است که دانش تخصصی را ندارند و با راه‌اندازی صندوق etf تمام کسانی که می‌خواهند ریسک این بازار بپذیرند می‌توانند یونیت‌های آن را خریداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز