خبرگزاری کار ایران

توضیحات وزیر اقتصاد درخصوص تسهیل در صدور مجوز در درگاه ملی مجوزها

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۷۳۰

وزیر اقتصاد درباره صدور مجوزهای به تاخیر افتاده از درگاه ملی مجوزها هم تصریح کرد: با توجه به مصوبه‌ای که هیات دولت اخیرا در موضوع مجوزهای تاییدمحور و ثبت محور ارائه داده، امیدواریم در هفته آینده به طور رسمی ابلاغ شود. جز تعداد خاصی از مجوزها که تاییدمحور خواهند بود، سایر مجوزهایی که در مصوبه هیات وزیران ذکر نشده‌اند، سایر محورهای ثبت‌محور تنها با مراجعه به درگاه ملی مجوزها و بارگذاری مدارک صادر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید احسان خاندوزی در حاشیه مجمع کارآفرینان به خبرنگاران گفت: جلسات مستمری که با انجمن‌ها، اتحادیه‌ها و کارآفرینان برگزار می‌شود، بیشتر مبتنی بر پیش جلساتی است که در آنها مشکلات کارآفرینان کشور احصا شده است. جلسه اخیر گویای رضایت خاطر کارآفرینان از حوزه‌های مرتبط با وزارت امور اقتصاد و دارایی است. 

وی ادامه داد: کارآفرینان از آنچه در موضوعات گمرکی و سهولت در امور و کوتاه شدن فرایندها و تشریفات گمرکی و همچنین امور مالیاتی اظهار رضایت می‌کردند که مجموع اهتمام سازمان‌های تابعه برای حل مشکلات کارآفرینان اهتمامی جدی است. 

به گفته وزیر اقتصاد، در تلاش برای واگذاری شرکت‌هایی هستیم که باید از سمت دولت یا نهادهای دولتی واگذار شوند و از کارآفرینان در این زمینه تقاضای همکاری کردیم و امیدواریم این واحدها به بخش خصوصی واقعی انتقال پیدا کند. 

خاندوزی افزود: در زمینه گوناگون‌سازی روش‌های تامین مالی نیز اقداماتی مانند استفاده بیشتر از اوراق گام یا روش‌های مبتنی بر فکتورینگ، ضمانت‌نامه‌ها و پروژه‌هایی که می‌تواند در کنار روش‌های سنتی جاری صورت بگیرد، استفاده شده است.

وی از روش‌های تنوع‌بخشی به تعهدات ارزی اشاره کرد و اظهار داشت: در وزارت اقتصاد تلاش کردیم به طرق مختلف این امر را تسهیل کنیم. آسان‌سازی واردات طلا به کشور و سرمایه‌گذاری خارجی نمونه‌ای از راهکارهایی بوده که در این راستا انجام شده است. بر همین اساس، در ۹ ماهه ۱۴۰۲ قریب ۱۹ تن واردات رسمی طلا در کشور صورت گرفت این رقم در ۹ ماهه ۱۴۰۱ نزدیک به صفر بوده است. 

وزیر اقتصاد اضافه کرد: وقتی عوارض گمرکی اخذ نمی‌شود و بر واردات طلا، مالیات بر ارزش افزوده و تنها به اظهارنامه کفایت و نیاز به ثبت سفارش را حذف کردیم، توانستیم جریان کار را برای فعالان اقتصادی آسان‌تر کنیم.

خاندوزی درباره صدور مجوزهای به تاخیر افتاده از درگاه ملی مجوزها هم تصریح کرد: با توجه به مصوبه‌ای که هیات دولت اخیرا در موضوع مجوزهای تاییدمحور و ثبت محور ارائه داده، امیدواریم در هفته آینده به طور رسمی ابلاغ شود. جز تعداد خاصی از مجوزها که تاییدمحور خواهند بود، سایر مجوزهایی که در مصوبه هیات وزیران ذکر نشده‌اند، سایر محورهای ثبت‌محور تنها با مراجعه به درگاه ملی مجوزها و بارگذاری مدارک صادر خواهد شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: موج خبری کاذبی در رابطه با مالیات طلافروشان به راه افتاده بود که صحت ندارد، ما در این حوزه سیاست جدیدی نداریم.

وزیر اقتصاد ادامه داد: درباره لغو بارگذاری اطلاعات طلافروشان در سامانه جامع تجارت از وزیر صمت سوال بپرسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز