خبرگزاری کار ایران

رییس کل گمرک ایران خبر داد؛

تجارت ایران با کشورهای همسایه به ۳۸.۶ میلیارد دلار رسید

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۴۹۸

تجارت ایران با ۱۵ کشور همسایه در ۸ ماهه سال جاری با ۱۱.۴۲ درصد افزایش به رقم ۳۸ میلیارد و ۶۲۸ میلیون و ۳۹۰ هزار دلار رسید.

به گزارش ایلنا از گمرک ایران، محمد رضوانی فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران با اعلام این خبر گفت: میزان وزنی مبادلات تجاری کشورمان در ۸ ماهه سال جاری با ۱۵ کشور همسایه ۶۳ میلیون و ۱۵۵ هزار تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷.۲۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

محمد رضوانی فر اظهار داشت: از مجموع مبادلات تجاری کشورمان با ۱۵ کشور همسایه در ۸ ماهه سال جاری ۱۸ میلیارد و ۳۸۸ میلیون و ۱۷۵ هزار دلار به صادرات و ۲۰ میلیارد و ۲۴۰ میلیون و ۲۱۴ هزار دلار به واردات اختصاص داشت.

وی در خصوص میزان درصد تغییرات صادرات کشورمان به ۱۵ کشور همسایه در ۸ ماهه سال جاری افزود: صادرات ایران به ۱۵ کشور همسایه شامل امارات متحده عربی، افغانستان، ارمنستان جمهوری آذربایجان، بحرین، عراق، کویت، قزاقستان، عمان، پاکستان، قطر، فدراسیون روسیه، عربستان سعودی، ترکمنستان و ترکیه در این مدت به لحاظ وزن ۲۰.۷۵ درصد و از حیث ارزش ۸.۷۶ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی در این مدت میزان واردات از ۱۵ کشور همسایه از حیث وزن و ارزش به ترتیب ۶.۸۷ درصد و ۱۳.۹۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

رضوانی‌فر با اشاره به اینکه در ۸ ماهه سال جاری، ایران در بین ۱۵ کشور همسایه با ۳ کشور امارات متحده عربی، افغانستان و ارمنستان بیشترین مبادلات تجاری را داشته است، افزود: از مجموع تجارت ایران با ۱۵ کشور همسایه در این مدت، ۱۸ میلیارد و ۶۸۹ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار آن با ۳ کشور فوق الذکر بوده است.

به گفته وی در این مدت میزان مبادلات تجاری کشورمان با امارات متحده عربی، افغانستان و ارمنستان از لحاظ ارزشی به ترتیب ۱۰.۱۰ درصد، ۵.۸۱ درصد و ۱۲.۲۶ و از حیث وزنی ۷.۳۰ درصد ۲۱.۲۰ درصد و ۵۱.۷۱ درصد رشد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز