خبرگزاری کار ایران

بیانیه پایانی سی‌وششمین نشست وزارتی اوپک‌پلاس

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۳۳۰

وزیران نفت و انرژی اوپک‌پلاس با انتشار بیانیه‌ای در سی‌وششمین نشست خود با هدف بهبود ثبات بازار نفت بر تداوم توافق «بیانیه همکاری» تأکید کردند.

 به گزارش ایلنا به نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، سی‌وششمین نشست وزیران نفت و انرژی تولیدکنندگان عضو اوپک و غیراوپک امروز (پنجشنبه، نهم آذرماه) از طریق ویدیوکنفرانس برگزار شد.   

اعضای اوپک‌پلاس در این نشست از درخواست الکساندر سیلویرا اولویرا، وزیر معادن و انرژی برزیل برای الحاق این کشور به منشور همکاری اوپک و غیر اوپک (ائتلاف اوپک‌پلاس) از یکم ژانویه ۲۰۲۴ (۱۱ دی‌ماه ۱۴۰۲) استقبال کرد.

در این نشست همچنین بر تعهد مستمر کشورهای شرکت‌کننده در بیانیه همکاری (DoC) برای تضمین ثبات و تعادل بازار نفت تأکید شد.

با توجه به شرایط کنونی بازارهای جهانی نفت خام در این نشست:

۱. بر چارچوب توافقنامه همکاری که در دهم دسامبر ۲۰۱۶ (شنبه، ۲۰ آذر ۱۳۹۵) امضا و در نشست‌های بعدی از جمله سی‌وپنجمین نشست وزیران نفت و انرژی اوپک و غیراوپک در چهارم ژوئن ۲۰۲۳ (۱۴ خردادماه ۱۴۰۲) هم تأیید شده بود و در عین حال منشور همکاری اوپک و غیراوپک که در دوم ژوئیه ۲۰۱۹ (سه‌شنبه، ۱۱ تیرماه ۱۳۹۸) امضا شده است، تأکید شد.

۲. یادآوری شد که بر اساس تصمیم سی‌وپنجمین نشست وزیران نفت و انرژی عضو ائتلاف اوپک‌پلاس، ارزیابی‌های سه منبع مستقل «آی‌اچ‌اس»، «وود مکنزی» و «ریستاد انرژی» برای میانگین تولید مورد نظر کشورهای آنگولا، کنگو و نیجریه در سال ۲۰۲۴ میلادی به شرح زیر است:

آنگولا روزانه یک میلیون و ۱۱۰ هزار بشکه در روز

کنگو  ۲۷۷ هزار بشکه در روز

نیجریه یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز

۳. تصمیم گرفته شد سی‌وهفتمین نشست وزیران نفت و انرژی اوپک و غیراوپک (اوپک‌پلاس) در یکم ژوئن سال ۲۰۲۴ میلادی (۱۱ خردادماه ۱۴۰۲) در وین برگزار شود

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز