خبرگزاری کار ایران

امضای 8 توافق‌نامه اقتصادی میان الجزایر و عربستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۴۱۵

عربستان سعودی و الجزائر در راستای افزایش همکاری و سرمایه گذاری بین دو کشور، 8 توافق نامه در بخش های مختلف اقتصادی را امضا کردند.

به گزارش ایلنا از «الخلیج آنلاین»، عربستان سعودی و الجزائر در راستای افزایش همکاری و سرمایه گذاری بین دو کشور، 8 توافق نامه در بخش های مختلف را امضا کردند.

این توافق نامه در فعالیت های مجمع تجاری عربستان و الجزائر که توسط اتحادیه اتاق های بازرگانی عربستان برگزار شد، امضا شده است.

در این مجمع، 8 توافق نامه بین اتحادیه اتاق های بازرگانی عربستان و شورای نوسازی اقتصادی الجزائر و شرکت های عربستان سعودی و الجزائر در بخش های بازرگانی، سرمایه گذاری، فناوری اطلاعات و شتاب دهنده های کسب و کار، خدمات حوزه گردشگری، وقطعات یدکی ثبت شده است.

الطیب زیتونی، وزیر امور بازرگانی و توسعه صادرات الجزائر در این مجمع گفت که قانون سرمایه گذاری جدید الجزائر، تمامی موانع سرمایه گذاری که پیش تر سرمایه گذارن با آن روبه رو بودند را از میان برداشته است.

وی به حجم حدود 837 میلیون دلاری مبادلات تجاری اشاره کرد و گفت این حجم از مبادلات تجاری، پاسخگوی خواسته ها و فرصت های سرمایه گذاری موجود در دو کشور نیست.

از طرفی دیگر، بدر بن سلیمان الرزیزاء، معاون رئیس اتحادیه اتاق های بازرگانی عربستان گفت که تشکیل شورای هماهنگی عالی و تشکیل کمیته عربستان و الجزائر و شورای تجاری مشترک بین دو کشور، یک جهش و گام بلند در پیشرفت مسیر روابط تجاری بین عربستان و الجزائر برای افزایش همکاری تجاری و سرمایه گذاری است.

الرزیزاء افزود که در سال 2010 اولین مجوز برای حضور شرکت های الجزائری در عربستان صادر شد و تا به امروز شمار مجوزهای سرمایه گذاری الجزائر در عربستان به 18 مجوز رسیده است.

رائد المزروع، رئیس شورای تجاری عربستان و الجزائر گفت که بازرگانان عربستانی دارای پروژه های صنعتی، گردشگری، کشاورزی و خدماتی هستند که متناسب با سرمایه گذاری الجزائر است.

المزروع به ورود سرمایه گذارن عربستانی به بازارهای تجاری الجزائر اشاره کرد و گفت که این امر با وجود فرصت های سرمایه گذاری زیاد، موجب افزایش تجربه های جدید نیز خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز