خبرگزاری کار ایران

رییس پژوهشکده پولی و بانکی:

خدمات بانکی شخصی‌سازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۴۵۹

رییس پژوهشکده پولی و بانکی گفت: قبل از انقلاب نرخ رشد نقدینگی بالای ٣٠ درصد بود که توانستیم این سرعت در رشد نقدینگی را با سیاست‌های نوین در نظام بانکی از جمله بانکداری الکترونیک مدیریت کنیم که همین اقدامات در ضریب فزاینده و مدیریت نقدینگی اثرگذار گذاشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، پیمان قربانی در نشست خبری همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با اشاره به شتاب تحولات تکنولوژی در حوزه بانکی اظهار داشت: خوشبختانه سرعت تحولات تکنولوژی در دهه‌ اخیر زیاد و حوزه بانکداری در این تحولات پیشگام بوده‌ است. از دهه ٨٠، روند بانکداری الکترونیک شدت پیدا کرد و آثاری در سیاست گذاری پولی و بانکی نظام‌های پرداخت و تامین مالی‌ها گذاشت. 

وی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای مهم بانکداری الکترونیکی مدیریت نقدینگی بود، گفت: قبل از انقلاب نرخ رشد نقدینگی بالای ٣٠ درصد بود که توانستیم این سرعت در رشد نقدینگی را با سیاست‌های نوین در نظام بانکی از جمله بانکداری الکترونیک مدیریت کنیم که همین اقدامات در ضریب فزاینده و مدیریت نقدینگی اثرگذار گذاشت.

رییس پژوهشکده پولی و بانکی ادامه داد : در مسیر پیشرفت بانکداری الکترونیک، افق‌های جدیدی باز شده که یکی از آنها بانکداری هوشمند است.

قربانی افزود: باید توجه داشت که اگر پرداخت یارانه‌ها در بستر الکترونیکی انجام نمی‌شد، این سیاست قابل اجرا نبود . 

وی گفت: هر چند در بانکداری هوشمند و الکترونیک، تسهیل سازی ارایه خدمات دنبال می‌شود اما امروز در دنیا در بحث بانکداری هوشمند، اهداف فراتر است و هدف این است که براساس داده‌های متمرکز، بانک‌ها بتوانند خدمات بانکی را شخصی سازی کنند تا هر فردی براساس ویژگی‌های منحصر به فرد خود خدمات مناسب بانکی را دریافت کند.

رییس پژوهشکده پولی و بانکی ادامه داد: از گذشته عمده محصولات برای همه مشتریان یکسان بوده و در ارایه خدمات برای مشتریان تفکیک قائل نبودیم اما امروز بانک‌ها به این سمت می‌روند محصولات را برای اشخاص حقیقی و حقوقی شخصی سازی کنند که این موضوع در نظام تامین مالی نقش مهمی خواهد داشت و اثر آن را در تقویت فعالیت های اقتصادی خواهیم دید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز