خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

برکناری سلاح‌ورزی تصمیم سیاسی است/ اقتصاد کشور از رفتارهای تمامیت‌خواهانه متاثر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۲۳۳

نایب رییس کمیسیون حقوقی و حمایت‌های قضایی اتاق ایران اظهار داشت: برکناری سلاح‌ورزی بدون دلیل قانونی و استناد به رای دادگاه، به نظر من، به اعتماد صنعت‌گران و تمام کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، خدشه وارد کند و به طبع اقتصاد کشور هم از این رفتارهای تمامیت‌خواهانه و برخوردهای فراقانونی متاثر می‌شود.

مهدی پیرصالحی، نایب رییس کمیسیون حقوقی و حمایت‌های قضایی و مقرراتی اتاق ایران، در گفت‌و‌گو با ایلنا در خصوص خبرهای منتشر شده مبنی بر ابلاغ برکناری رییس اتاق ایران گفت: ایشان طبق یک فرایند دموکراتیک انتخاب شده و برکناری ایشان هم فقط باید از طریق مراجع قانونی باشد. هر روش دیگری به این نهاد که یک نهاد مدنی و صنعتی است و به وضعیت بازرگانی کشور کمک می‌کند ضربه خواهد زد.

وی افزود: اگر ایشان تخلفی دارد باید توسط دادگاه صالحه بررسی شود و اگر تخلفی ندارد باید به انجام وظایفش ادامه دهد. از نظر من برکناری ایشان بیشتر یک مساله سیاسی بوده و از طریق فرایندهای درستی طی نشده است.

نایب رییس حقوقی و حمایت‌های قضایی و مقرراتی اتاق ایران گفت: حتما تعدادی منافعی در این موضوع دارند و دوست دارند در تمام تصمیم‌گیری‌ها حضور داشته باشند، از بخش خصوصی اظهار نظر دیگری نشنوند، فقط هم‌نظری با نظر خودشان باشد.

 پیرصالحی افزود: ایشان تمام فرایند قانونی را برای انتخاب در این جایگاه طی کرده است. هر مکانی قانون، آیین نامه و ظوابطی دارد، ایشان نیز طبق این قوانین و با رای اکثریت کسانی که در حوزه بازرگانی و اقتصادی فعالیت می‌کنند، انتخاب شده است. برکناری ایشان بدون دلیل قانونی و بدون استناد به رای دادگاه، به نظر من، به اعتماد صنعت‌گران و تمام کسانی که در  این حوزه فعالیت می‌کنند، خدشه وارد کند و به طبع اقتصاد کشور هم از این رفتارهای تمامیت‌خواهانه و برخوردهای فراقانونی متاثر می‌شود.

وی گفت: اگر واقعا مورد تخلفی در مورد ایشان وجود دارد، باید از طریق مراجع قانونی و رای دادگاه باشد. اگر کسی از طریقی غیر از این مسیر، متهم و برکنار شود، فرایندی غیرقانونی اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز