خبرگزاری کار ایران

تزریق ۱.۵ میلیارد کیلووات ساعت برق از نیروگاه ری؛ طی ۶ ماه/ مصرف مازوت نیروگاه صفر است/

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۸۷۳

مدیر عامل نیروگاه ری گفت: در این نیروگاه ۲۱ واحد و ۸۰۰ مگاوات ظرفیت نصب شده وجود دارد و در فصل تابستان ۲ ساعت از برق شبانه روز شهر تهران را تولید می کند و‌ در تثبیت ولتاژ جنوب تهران نقش مهمی دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حمید بادرستانی در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ری یکی از قدیمی ترین نیروگاه‌های کشور است که در سال ۵۶ که ظرفیت نیروگاهی کشور ۵۰۰۰ مگاوات بوده با ۱۰۰۰ مگاوات ظرفیت  یعنی ۲۰ درصد تولید برق کل کشور وارد مدار شد، البته اکنون با توجه به افزایش تولید برق در کشور و ۸۰ هزار مگاوات نیروگاه نصب شده این سهم کاهش یافته است.

وی افزود: ما در این نیروگاه ۵ فناوری از کشورهای مختلف از جمله بلژیک، ایتالیا، آلمان و ژاپن را داریم که بعد از چندین سال همچنان از تجهیزات بهره برداری می شود که بدین معناست نگهداری و تعمیرات توسط متخصصان داخلی بخوبی انجام می شود.

مدیر عامل نیروگاه ری با بیان اینکه این نیروگاه متنوع ترین نیروگاه به لحاظ تعداد واحدها است، گفت: در این نیروگاه ۲۱ واحد و ۸۰۰ مگاوات ظرفیت نصب شده وجود دارد و در فصل تابستان ۲ ساعت از برق شبانه روز شهر تهران را تولید می کند و‌ در تثبیت ولتاژ جنوب تهران نقش مهمی دارد.

وی با بیان اینکه ۳۵۰ نفر در نیروگاه کار می کنند، یادآور شد: ۴۰ درصد مساحت نیروگاه فضای سبز است.

بادرستانی با بیان اینکه ما به هیچوجه یک قطره مازوت مصرف نمی کنیم، گفت:  ۹۹.۹۹ درصد سوخت مصرفی نیروگاه گاز است.ضمن اینکه جهت پدافند غیرعامل و مواقع اضطراری گازوئیل هم ذخیره سازی می شود.

وی با بیان اینکه بواسطه قدیمی بودن طرح توسعه و بازسازی نیروگاه شروع شده، گفت: پست GIS در حال احداث است و بحث قراردادی در حال انجام‌ است و واحدهای جدید با راندمان و ظرفیت خوب نصب می شود و واحدهای قدیمی برکنار خواهند شد.

وی با بیان اینکه نیروگاه ری در سال ۵۵ تا ۵۶ به خاطر جشن ۲۵۰۰ ساله به مدت ۲ سال نصب شد، گفت: این نیروگاه دانشگاه تمام نیروگاههای کشور است و یکی از نقاطی است که همیشه در معرض جنگ و حمله هوایی بوده است و بعد از ۴۶ سال با تعدادواحدهای زیاد مثل قبل کار می کند و طی این مدت مشکلی در نگهداری قطعات نداشتیم و حتی به دلیل تحریم و‌هزینه های ارزی دچار چالش نشدیم و با استفاده از شرکتهای دانش بنیان تولید ۴۵ هزار قطعه و ۱۲۵ تجهیز را خودمان انجام دادیم، بعبارت دیگر ۹۵ درصد قطعات داخلی سازی شده است.

وی همچنین بیان داشت: ما بیش از ۱۰۰۰ تعمیرات دوره ای داشته ایم که در هیچ نیروگاهی در دنیا اتفاق نیفتاده است.

بادرستانی در ادامه با بیان اینکه نیروگاه با ۲۱ واحد طی گزارش ۶ ماهه ۱.۵ میلیارد کیلووات ساعت برق به شبکه تزریق کرده است، افزود: این میزان تولید به این معناست که ۷۵ درصد تعهد سالانه را در ۶ ماه محقق کردیم.

وی تصریح کرد: امسال تعداد دفعات استارت شبکه تقریبا ۱۰۹ درصد افزایش داشته یعنی از ۳۵۱ بار به ۷۳۴ بار رسید و با توجه به تنش زا بودن استارت چندین حادثه داشته باشیم به طوری که واحدهای ۳ و ۱۰ دچار حادثه شدند اما در کوتاه ترین زمان به مدار برگشتند ، حتی واحد ۲۹ باید کنار گذاشته می شد که با تلاش جمعی این اتفاق نیفتاد.

مدیر عامل نیروگاه ری تاکید کرد: علیرغم حوادث میزان خروج اضطراری در ۶ ماه ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: امسال ۶ تعمیرات اساسی و ۲۵۰ هزار مگاوات ساعت تعمیرات داریم که در سطح نیروگاه رکورد محسوب می شود.

بادرستانی با بیان اینکه رتبه نیروگاه از ۱۶ به ۶ ارتقا یافته است، میانگین راندمان نیروگاه ری را ۲۲ درصد عنوان کرد.

مدیرعامل نیروگاه ری با اشاره به آغاز طرح توسعه نیروگاه ری گفت: طی ۲ سال آینده واحدهای جدید نصب می‌شوند و ۲ واحد جدید نیز به زودی به ظرفیت ۱۰۰ مگاوات از شهر دیگری به اینجا منتقل خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز