خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد:

عدم موافقت سازمان هواپیمایی با ساخت فرودگاه جدید چابهار در ٣ سال گذشته/ افزایش هزینه ساخت از ۴۵٠ میلیون به ۵ هزار میلیارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۵۳۰

معاون عمرانی منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: از سال ٩٩ درخواست مجوز برای ساخت فرودگاه جدید را از سازمان هواپیمایی داده‌ایم اما با این درخواست موافقت نشده است. فرودگاه نظامی فعلی (فرودگاه کنارک) ۴٠ کیلومتر از چابهار فاصله دارد اما فرودگاه جدید ١۵ کیلومتری چابهار واقع شده‌است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عبدالحکیم آصفی در نشست خبری امروز با بیان اینکه در حال حاضر در منطقه آزاد چابهار در حال حاضر ١٧ پروژه عمرانی به ارزش ٢٧٠٠میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف در حال اجرا است، اظهار داشت: ماموریت اول این منطقه ترانزیت و ماموریت دوم گردشگری است و این پروژه‌ها در اولویت قرار دارند. 

وی ادامه داد: یکی از پروژه‌ها ذیل اولویت‌های گردشگری مجموعه ورزشی پیلبند است که یکی از بخش‌های آن استادیوم کریکت است و  این ورزش از پتانسیل‌های این منطقه است و فدراسیون کرکیت توسط بومیان اداره می‌شود.

معاون عمرانی منطقه آزاد چابهار گفت: بزرگترین استادیوم کریکت در چابهار با ظرفیت ۴ هزار نفر و پیشرفت فیزیکی ٩۵ درصد در حال ساخت و ساخت این پروژه نیاز به ۵٠٠ میلیارد تومان اعتبار دار و تا کنون ١۶٠ میلیارد تومان پرداختیم.

وی افزود: در حال حاضر، پاکستان قدرت دنیا در کریکت است و علاوه بر هند، افغانستان و ترکیه  هم وارد این بازی شده‌اند و این ظرفیت در چابهار  می‌تواند عامل جذب گردشگر باشد.

آصفی درباره پروژه‌های ترانزیت در این منطقه اظهار داشت: ساخت بزرگراه چابهار -کنارک را در دستور کار داریم و ۶٧ کیلومتر در سه قطعه در حال ساخت است و ١٨ کیلومتر از یکی از قطعات از سوی سازمان بنادر در حال ساخت است .

معاون منطقه آزاد چابهار گفت: از دیگر پروژه‌های ترانزیت ایجاد شهر لجستیک در ۶۵ هکتار است که پسکرانه کلانتری را پوشش می‌دهد. 

آصفی با اشاره به ساخت فرودگاه جدید چابهار گفت: از سال ٩٩ درخواست مجوز برای ساخت فرودگاه جدید را از سازمان هواپیمایی داده‌ایم اما با این درخواست موافقت نشده است. فرودگاه نظامی فعلی (فرودگاه کنارک) ۴٠ کیلومتر از چابهار فاصله دارد اما  فرودگاه جدید ١۵ کیلومتری چابهار واقع شده‌است. 

وی ادامه داد: هر چند بخشی از پروژه را بدون مجوز شروع کردیم اما دو سال ساخت پروژه متوقف شد در سال ٩٩ میزان اعتبار برای ساخت این پروژه به ۴۵٠ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشتیم اما امروز این عدد به ۵ هزار میلیارد تومان رسیده‌است.

آصفی تاکید کرد: فرودگاه کنارک خارج از منطقه آزاد است و نمی‌توان از ظرفیت و امتیاز منطقه آزاد برای ورود بدون ویزا استفاده کرد اما این موضوع با ساخت فرودگاه جدید حل خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز