خبرگزاری کار ایران

رییس صندوق توسعه ملی در گفت‌وگو با ایلنا:

وام دلاری صندوق توسعه به سرمایه‌گذاری در ونزوئلا/ کسی در ایران تسهیلات ارزی نمی‌خواهد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۰۷۵۵

رییس صندوق توسعه ملی اظهار داشت: صندوق در حال ارائه تسهیلات 70 میلیون دلاری به بخش خصوصی در حوزه آمونیاک کشور ونزوئلا است. این بخش خصوصی به بانک عامل ایرانی مراجعه کرده‌ است و با ضمانت بانک عامل ایرانی، صندوق توسعه تسهیلات 70 میلیون دلار را به این شرکت ارایه می‌دهد.

مهدی غضنفری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره ورود صندوق به حوزه سرمایه‌گذاری خارجی و انتقادات درباره مغایرت این اقدام با اساسنامه صندوق اظهار داشت: در اساسنامه به صندوق توسعه ملی اجازه سرمایه‌گذاری خارجی را داده‌اند، از این رو درباره این موضوع جای نگرانی وجود ندارد.

وی ادامه داد: در اساسنامه به صراحت موضوع ارایه پیشنهاد موارد سرمایه‌گذاری در بازارهای پولی و مالی بین‌المللی داخلی و خارجی به هیات امنا ذکر شده و به هیات امنا این اجازه داده شده‌‌است.

رییس صندوق توسعه ملی با اشاره به جزییات ورود صندوق به سرمایه‌گذاری در یک پروژه خارجی گفت:  صندوق در حال ارائه تسهیلات 70 میلیون دلاری به بخش خصوصی در حوزه آمونیاک کشور ونزوئلا است. این بخش خصوصی به بانک عامل ایرانی مراجعه کرده‌ است و با ضمانت بانک عامل ایرانی، صندوق توسعه تسهیلات 70 میلیون دلار را به این شرکت ارایه می‌دهد.

غضنفری در پاسخ به این سوال که آیا با ارایه تسهیلات به پروژه‌های خارجی این نگرانی برای در صف ماندن تولیدکنندگان داخلی برای دریافت تسهیلات از صندوق ایجاد نمی‌شود، تاکید کرد: با توجه به پرش قیمتی ارز کسی در صف تسهیلات ارزی نیست و به دلیل همان پرش قیمتی استقبال از تسهیلات ارزی کم شده‌ است. افراد متقاضی دریافت تسهیلات ریالی هستند که البته منابع محدودی در بخش تسهیلات ریالی داریم که همه هم در این صف ریالی هستند.

وی با اشاره به منابع موجود در تسهیلات ریالی صندوق توسعه ملی ادامه داد: منابع صندوق برای تسهیلات ریالی 12 هزار میلیارد تومان است.      

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز