خبرگزاری کار ایران

کاهش مصرف انرژی با اقدام‌های کم‌هزینه

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۹۳۷۸

رئیس پژوهشگاه نیرو با تاکید بر کاهش مصرف انرژی با انجام اقدام‌های کم هزینه گفت: در حال توسعه سیستم خورشیدی هستیم و با تفکری که جشنواره سایه‌بان‌ها، چترهای حرارتی و خورشیدی دارد اگر با این سیستم ترکیب شود موفقیت‌های چشمگیری به دنبال خواهد داشت.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "مجید عمیدپور" عصر چهارشنبه در آیین پایانی نخستین جشنواره "سایه‌بان‌ها، چترهای حرارتی و خورشیدی" که با هدف جذب و حمایت از ایده‌ها‌، طرح‌های فناورانه و خلاق در حوزه مدیریت مصرف انرژی و سرمایش سنتی، در محل پارک علم و فناوری نیرو مستقر در پژوهشگاه نیرو برگزار شده بود و با شناخت برترین‌ها به کار خود پایان داد، اظهار داشت: با توجه به اقدام‌هایی که در دو دهه گذشته وزارتخانه‌های نیرو و نفت در حوزه مدیریت مصرف انرژی و سوخت داشت، برگزاری این رویداد بسیار مهم بود.

عضو کمیته مدیریت مصرف وزارت نیرو افزود: اتفاقا برگزاری این جنس رویدادها و حرکت‌ها که دانشجویان، اساتید و شرکت‌های دانش‌بنیان ما می‌توانند در آنها حضور پیدا و فعالیت‌های خود را تبیین کنند، بسیار می‌تواند مثمر ثمر باشد.

وی با اشاره به روند گرمایشی زمین و این که منطقه خاورمیانه هر سال گرمتر می‌شود، گفت: آمارها در این باره با توجه به میزان مصرف و تقاضایی که در زمینه سوخت و انرژی وجود دارد، بسیار نگران کننده است.

عمیدپور اظهار داشت: وزارت نیرو به شدت از هر تفکر و شکلی که بتواند در حوزه مدیریت مصرف کمک کند تا اقداماتی انجام دهیم استقبال می‌کند. این گونه اقدامات واقعا تاثیرگذار است و این گونه نیست که جزئی و بدون تاثیر باشند.

وی با بیان این که انواع اقداماتی که در مدیریت مصرف انجام می‌شود، تاثیرگذار است، افزود: ثمرات این رویداد را با پیگیری‌هایی که انجام می‌شود شاهد خواهیم بود.

عمیدپور خواستار حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان توسط پژوهشگاه و پارک علم و فناوری مستقر در این مجموعه شد تا کارهای این شرکت‌ها به سطحی برسد که بازاریابی و ثبت اختراع کنند و ایده‌ها به ثمر برسند. برخی از این اقدام‌ها نیز می‌تواند تبدیل به نوعی تجارت شود.

وی خواستار این شد که ایده‌پردازان در حوزه مدیریت مصرف کمک کنند که از نظر فکری کارها قابلیت اجرایی پیدا کنند.

عمیدپور در عین حال خواست تا روابط بین دانشگاه‌ها و پژوهشگاه سیستماتیک باشد و صندوق نیرو هم حمایت کند تا از این جنس رویدادها حتما برگزار شوند.

​وی تاکید کرد که جشنواره سال آینده در فصل تابستان برگزار شود چرا که مسئله مدیریت مصرف در این فصل معنا دار می‌شود و لازم است سال آینده توجه جدی به این مسایل داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز