خبرگزاری کار ایران

صادرات ۲.۳ میلیارد دلاری فراورده‌های نفتی در ۶ ماه ابتدایی امسال

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۱۹۴

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فراورده های نفت، گاز و پتروشیمی گفت: ما نزدیک ۲۲ میلیارد دلار صادرات و ۳۰ میلیارد دلار واردات داشتیم که ۸ میلیارد دلار فاصله داریم و اگر سیاستهای بازگشت ارز دولت صحیح تدوین شود می تواند میزان صادرات را پوشش دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، احمد معروفخانی در جمع خبرنگاران در خصوص معافیتهای مالیاتی اظهار داشت:  ما پیشنهاداتمان را ثبت کردیم و جلسات مفیدی را با هیات رئیسه و کمیسیون تلفیق برگزار کردیم   امیدوارم نهایتا خروجی خوبی حاصل شود.

وی افزود: بهتر بود بررسی و تصویب این طرح با انتخابات مجلس تقارن پیدا نکند تا نمایندگان با فراغت و کار کارشناسی بیشتری تصمیم گیری کنند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فراورده های نفت، گاز و پتروشیمی تاکید کرد: برنامه هفتم توسعه باید یک برنامه مشوق محور برای صادرات باشد، اساس برنامه باید حمایتی باشد و ماهیت اقتصادی را بتوانیم حمایت از صادرات به‌خصوص در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی قرار داده و این بخش را پررنگ‌تر کنیم.

وی درباره میزان صادرات گفت: ما نزدیک ۲۲ میلیارد دلار صادرات و ۳۰ میلیارد دلار واردات داشتیم که ۸ میلیارد دلار فاصله داریم و اگر سیاستهای بازگشت ارز دولت صحیح تدوین شود می تواند میزان صادرات را پوشش دهد.

معروفخانی میزان صادرات اعضا در اقلام قیر، روغن و هیدروکربوریها را در ۶ ماهه سال ۱۴۰۲، ۲.۳ میلیارد دلار عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز