خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

افراد غیر مذهبی هم به بحران جمعیت کشور توجه دارند/ در بازگرداندن انفال به مردم بُخل نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۵۳۰

لاجرم افرادی که مذهبی هم نیستند به بحران جمعیت توجه دارد و اگر ٣٠ سال آینده ایران با همین رویه قبل دنبال کنیم و این تلنگر به همه نمی‌خورد، در آینده خودمان را نمی‌بخشیم که می‌توانستیم کاری کنیم اما نکردیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مهرداد بذرپاش در مراسم واگذاری زمین به ٢۵٠٠ خانواده در راستای اجرای قانون جمعیت جوانی با بیان اینکه موضوع جمعیت جوانی از قوانین خوب مصوب در مجلس است که این قانون  افتخار مجلس کنونی خواهد بود، اظهار داشت: سخت‌تر از تصویب این قانون، اجرای آن در دولت است اما برای اجرای این امر مقدس که مورد تاکید مورد رهبر و رییس جمهوری بوده با تمام ظرفیت ٣٢ هزار قطعه زمین را در سراسر کشور  به خانوار واجد شرایط واگذار می‌شود. 

وی با تاکید بر اینکه ایجاد فضای امید و نشاط و اجتماعی مورد تأکید همه باید باشد، گفت: لاجرم افرادی که مذهبی هم نیستند به بحران جمعیت توجه دارد و اگر ٣٠ سال آینده ایران با همین رویه قبل دنبال کنیم و این تلنگر به همه نمی‌خورد، در آینده خودمان را نمی‌بخشیم که می‌توانستیم کاری کنیم اما نکردیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یکی از مهمترین سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی واگذاری زمین به خانوار در قانون جوانی جمعیت است، ادامه داد: در حوزه روستایی تا پایان سال ۵٠٠ هزار قطعه زمین به افرادی که به روستا مهاجرت کمند، واگذار می‌شود و همچنین ۴٠٠هزار قطعه زمین به پروژه‌های تک طبقه واگذار شده و تاکید داریم که ما در برگرداندن این انفال به مردم بخل نمی‌ورزیم.

بذرپاش با بیان اینکه میزان اراضی تامین شده برای پروژه نهضت ملی مسکن در شهرها ۵٠ هزار هکتار است که این عدد در تاریخ انقلاب بی‌نظیر بوده، اظهار داشت: اراضی خالی را به مردم تحویل نمی‌دهیم و آماده سازی هر زمین ٢٠٠ میلیون تومان برای دولت هزینه داشته تا امکان ساخت و ساز در آن مهیا شود.

وی ادامه داد: با یک عقب ماندگی در بخش مسکن مواجه هستیم و باید توجه داشت که فعالسازی زیرساخت‌ها، هماهنگی با نهادها و بانک ها و تامین زمین و آماده سازی زمین در یک لحظه اتفاق نمی‌افتد اما در دولت عزم جدی وجود دارد تا این عقب ماندگی را جبران کنیم و از این ماه به طور مکرر شاهد افتتاح واحد‌های مسکونی خواهیم بود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در ابتدای دولت با ٢۴٠  هزار مسکن مهر باقیمانده مواجه بودیم که امروز  ١٠٠ هزار واحد مسکن مهر را به متقاضیان پس از  انتظار بیش از ١٢ سال تحویل دادیم. نقد دولت  راحت است اما کار سخت کار در میدان بسیار سخت است، دولتی با محدودیت منابع شروع به کار کرد. این روش انقلابی و مومنانه نیست اگر در بخشی با مشکل برخوردیم انجام آن را به دولت بعد بسپاریم و نمی‌توان این بازار بزرگ مسکن را رها کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز