خبرگزاری کار ایران

رقابت 6 شرکت جهانی برای اکتشاف و حفاری گاز در مصر

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۱۵۷

یک مسئول دولتی در مصر گفت که 6 شرکت جهانی متخصص در حوزه نفت و گاز بر سر قراردادهایی برای اکتشاف و حفاری گاز طبیعی در 12 امتیاز گاز در دریای مدیترانه و دلتای نیل رقابت می کنند.

به گزارش ایلنا از الشرق، یک مسئول دولتی در مصر گفت که 6 شرکت جهانی متخصص در حوزه نفت و گاز بر سر قراردادهایی برای اکتشاف و حفاری گاز طبیعی در 12 امتیاز گاز در دریای مدیترانه و دلتای نیل رقابت می کنند.

این مسئول که نخواست نامش فاش شود افزود که شرکت هایی که درخواست داده اند، شرکت های انی ایتالیا، بی پی بریتانیا، شفرون امریکا، شل هلند، انرژین و شیرون پترولیوم هستند.

طارق الملا، وزیر نفت مصر روز دوشنبه گفت که این طرح برای حدود 10 منطقه متعلق به اداره کل نفت مصر و 13 منطقه متعلق به هلدینگ نفت مصر است.

وی افزود که 10 منطقه از مجموع این مناطق در صحرای غربی، دو منطقه در صحرای شرقی، 7 منطقه در خلیج سوئز و 4 منطقه در دریای سرخ واقع شده است.

وزیر نفت مصر خاطرنشان کرد که تمامی اطلاعات زمین شناسی و ژئوفیزیک و نیز مطالعات فنی و منطقه ای این مناطق در دسترس است.

طبق اعلام این وزیر مصری، برنامه ریزی شده تا بازه دریافت پیشنهادات برای این مناقصه تا تاریخ 25 فوریه 2024 ادامه یابد.

میزان تولید گاز مصر طی سال های گذشته به چیزی حدود 6.5 و 7 میلیارد فوت مکعب گاز طبیعی در روز رسیده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز