خبرگزاری کار ایران

مدیر کل مدیریت بحران سازمان راهداری در گفت‌وگو با ایلنا:

راهی از آستارا مسدود نمانده‌ است/جلوگیری از ریزش سنگ در محور چالوس با اعتبار ۶ هزار میلیاردی

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۹۴۴۲

مدیر کل مدیریت بحران سازمان راهداری گفت: با اعتبار ۶ هزار میلیارد تومانی در مدت زمان ۴ سال می‌توان جلوی ریزش سنگ در سه محور هراز، فیروزکوه و چالوس را گرفت و ایمن سازی کرد.

غلامعباس بهرامی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت راه‌های آستارا پس از وقوع سیل در این منطقه اظهار داشت: اکثر و عمده تخریب‌های ناشی از سیل در این منطقه در داخل شهر بود و هر چند بخشی به از جاده‌ها و ابنیه فنی در این منطقه خسارت وارد شده اما در حال حاضر مسیر مسدود نمانده است.  

وی ادامه داد: بیشترین خسارت در بخش راه‌های بین شهری و روستایی که نمایان بوده، محور آستارا به تالش بوده که در این مسیر یکی از پل‌ها با دهانه  ١٠ متری تخریب شد.

مدیرکل دفتر امور عملیات راهداری، ماشین‌آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: همان سه روز گذشته موقتا برای دو ساعت در این مسیر  اعلام مسدودیت اما از آنجایی که مسیر چهار خطه بود ترافیک را آن مقطع یک کیلومتر دو طرفه کردیم و جاده بلافاصله بازگشایی شد.

در حال حاضر به طور جدی در حال بازسازی این پل هستیم تا قبل از بارندگی‌های پاییز و زمستان این پل احیا و بازسازی شود و در حال حاضر ترافیک جاری است و مشکلی خاصی وجود ندارد.

بهرامی‌نیا درباره تصاویری که از شکست مسیر در این منطقه در فضای مجازی منتشر شده، گفت: این تصاویر احتمالا درون شهری یا مربوط به جرایم شهری بوده‌ وگرنه تنها آسیب وارد شده ناشی از این سیل، مربوط به همان منطقه و پل آسیب دیده است. 

وی با بیان اینکه خساراتی هم به محورهای روستایی و ابنیه فنی در محورهای روستایی وارد شده که در حال ارزیابی اولیه این خسارت‌ها هستیم، تاکید کرد : محوری که مسدود شده باشد، نداریم و موارد آبگرفتگی جزیی بوده که مرتفع شده است. 

مدیرکل دفتر امور عملیات راهداری، ماشین‌آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین درباره آخرین تصمیمات و اقدامات برای ایمن سازی مسیر جاده چالوس برای جلوگیری از ریزش سنگ اظهار داشت: از  کرج تا شهرستانک در مسیر کوهستانی قرار داریم و در طول این مسیر ممکن است که ریزش سنگ اتفاق بیفتد اما سازمان راهداری برنامه مفصلی برای امین سازی سه محور کرج - چالوس و تهران -فیروز کوه و هراز دارد و تیمی از ۶ ماه گذشته به طور دقیق از مقاطع بازدید و در حال ارزیابی‌ها هستند و برنامه منسجمی پیاده شود تا در مدت ۴ سال ریسک ریزش سنگ را در این مقاطع کاهش دهیم. 

وی گفت: به دنبال اقدامات ایمن سازی اساسی در این مقاطع هستیم و البته شرایط کار در این مقاطع بسیار سخت و نیاز است که نقاطی دیوار حایل و در برخی مقاطع تثبیت ترانشه انجام شود، اقدامات اجرایی آغاز شده و برنامه ۴ ساله برای ایمن سازی این مسیر در دست اجرا داریم اما این اقدامات به ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز