خبرگزاری کار ایران

رایزن ایران به عربستان اعزام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۵۵۹۰

رئیس اداره رایزنان بازرگانی سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه هدف‌گذاری شده تا پایان سال تعداد رایزنان به 30 نفر برسد، گفت: برای نخستین مرتبه، دو رایزن بازرگانی اعزامی ایران خانم هستند.

به گزارش ایلنا از وزارت صمت، «محمد رجب‌نژاد» رئیس اداره رایزنان بازرگانی و مراکز تجاری سازمان توسعه تجارت ایران در مورد آخرین وضعیت اعزام رایزنان بازرگانی، گفت: کارشناسان مرتبط از ۴ وزارتخانه اقتصادی شامل وزارت نفت، امور اقتصادی و دارایی، جهاد کشاورزی و صمت می‌توانند به‌عنوان رایزنان بازرگانی ثبت‌نام کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون نیز هر سال باید برای جذب رایزن فراخوان بزنیم، ادامه داد: برهمین اساس نیز اواخر تیرماه امسال برای جذب رایزن جهت اعزام به کشورهای جدید فراخوان زدیم که متقاضیان تا پایان شهریورماه برای ثبت‌نام مهلت دارند.

رئیس اداره رایزنان بازرگانی و مراکز تجاری سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه ما دولت را با ۲ رایزن بازرگانی در دو کشور عراق و افغانستان تحویل گرفتیم، افزود: هم‌اکنون ۱۷ رایزن بازرگانی در عراق (بغداد)، عمان، چین (پکن)، ارمنستان، هندوستان، قطر، افغانستان، لبنان، بلاروس، روسیه، کنیا، الجزایر، ترکیه، قزاقستان، آفریقای جنوبی، امارات و ازبکستان مستقر داریم.

وی با بیان اینکه ۱۹ رایزن داشتیم که ۲ نفر به ایران بازگشتند و در حال حاضر در کشورهای آذربایجان و پاکستان رایزن نداریم، اضافه کرد: در کشور آذربایجان هنوز شرایط برای استقرار رایزن فراهم نیست اما رایزن بازرگانی برای استقرار در کراچی پاکستان تا یک ماه آینده اعزام می‌شود. جایگزین رایزن پیشین ارمنستان هم مشخص شده و به‌زودی اعزام می‌شود.

رجب‌نژاد در ادامه تاکید کرد: رایزن بازرگانی به کشورهای صربستان، برزیل و پاکستان در شرف اعزام است و به‌زودی مستقر خواهند شد.

اعزام دو رایزن بازرگانی زن

وی در مورد اعزام رایزنان بازرگانی خانم نیز تصریح کرد: تا پیش از این رایزن بازرگانی خانم نداشتیم اما در دولت سیزدهم اولین رایزن بازرگانی‌مان به قزاقستان اعزام شد و دومین نفر هم به‌زودی جایگزین رایزن فعلی در ارمنستان می‌شود.

اعزام رایزن به عربستان

رئیس اداره رایزنان بازرگانی و مراکز تجاری سازمان توسعه تجارت ایران در مورد هدف‌گذاری برای اعزام رایزنان بازرگانی یادآور شد: هدف‌گذاری شده تا پایان سال باید تعداد رایزنان به ۳۰ نفر برسد؛ بنابراین در نظر داریم که دو رایزن دیگر به شهرهای سلیمانیه (اقلیم کردستان) و بصره کشور عراق اعزام کنیم. همچنین دو رایزن در شهرهای شانگهای و گوانجو کشور چین نیز مستقر خواهیم کرد.

وی ادامه داد: اعزام رایزن به کشورهای اندونزی، ترکمنستان، نیجریه، زیمبابوه، ونزوئلا، مجارستان، لهستان، سوریه و عربستان سعودی نیز تا پایان سال در دستور کار قرار دارد. بر همین اساس نیز فراخوان زدیم تا رایزن جذب و افراد واجد شرایط را به این کشورها اعزام کنیم.

رجب‌نژاد با بیان اینکه شایسته‌سالاری در انتخاب رایزن بسیار مهم است، گفت: بنابراین متقاضیان از ۴ وزارتخانه نفت، اقتصاد، کشاورزی و صمت با مراجعه به سایت سازمان توسعه تجارت ایران برای ثبت نام مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز