خبرگزاری کار ایران

بلومبرگ:

امریکا با عربستان، امارات و هند پروژه‌ای زیربنایی را امضا می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۵۰۲۹

امریکا برای امضای پروژه‌ای زیربنایی مشترک با هند و کشورهای خاورمیانه و اتحادیه اروپا با هدف اتصال این کشورها از طریق شبکه ریلی و مسیرهای دریایی در حال برنامه ریزی است.

به گزارش ایلنا از «الشرق-بلومبرگ» امریکا به آرامی بر روی طرح خود با هند، عربستان و امارات با هدف اتصال کشورهای خاورمیانه توسط شبکه ریلی و نیز هند، از طریق مسیرهای ترانزیتی از بنادر منطقه به اروپا کار می‌کند.

جاناتان فاینر، مشاور امنیت ملی امریکا روز شنبه در دهلی نو و در روز نخست اجلاس گروه بیست در هند به خبرنگاران گفت که این طرح فراتر از طرحی زیربنایی است.

وی افزود: ما رویکردی نسبت به خاورمیانه داریم که از ابتدای این دولت (دولت جو بایدن، رئیس جمهور امریکا) آن را اعمال کرده ایم؛ این طرح بر کاهش التهاب و آرام کردن درگیری هایی تمرکز دارد که در برخی حالات سال هاست که ادامه دارد.

فاینر خاورمیانه را از نظر تاریخی، منبع ناآرامی و ناامنی در بسیاری از اوقات دانست.

وی ایده‌ای که می‌گوید طرح امریکا مرتبط با مقابله با نفوذ چین در بازارهای نوظهور است را رد کرد. اما عربستان و امارات که دو هم پیمان امریکا هستند، برای تقویت روابط با اقتصادهای در حال رشد سریع در شرق، به پکن بیشتر نزدیک شده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز