خبرگزاری کار ایران

اجرای ۳۵۰ میلیون یورو پروژه کیفی‌سازی بنزین و گازوئیل در پالایشگاه شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۳۶۹۷

مدیر عامل پالایشگاه شیراز با بیان اینکه تلاش ما این است که این صنعت با بیش از ۵۰ سال قدمت سرپا باشد، در خصوص افزایش ظرفیت پالایشی و کیفی سازی گفت: ما ۳۵۰ میلیون یورو پروژه کیفی سازی داریم که از این میزان ۳۰ میلیون یورو مربوط به کیفی سازی بنزین و ۱۸۰ میلیون یورو مختص کیفی سازی گازوئیل است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حمیدرضا دهقان در مراسم انعقاد تفاهمنامه گوگردزدایی از نفت کوره پالایشگاه شیراز اظهار داشت: شرکت پالایش نفت شیراز در سال ۱۳۵۳ با ۴۰ هزار بشکه ظرفیت پالایشی احداث شد و در سال ۱۳۷۰ این ظرفیت به ۶۰ هزار بشکه رسید که این میزان ۳۳ درصد نیاز فارس را تامین می کند.

وی افزود: این پالایشگاه خوشبختانه در شرایط تحریم ۵۵ میلیون ساعت کار بدون حادثه داشته است، یعنی طی ۱۶ سال حادثه ای نداشته است.

مدیر عامل پالایشگاه شیراز با بیان اینکه تلاش ما این است که این صنعت با بیش از ۵۰ سال قدمت سرپا باشد، در خصوص افزایش ظرفیت پالایشی و کیفی سازی گفت:  ما ۳۵۰ میلیون یورو پروژه کیفی سازی داریم که از این میزان ۳۰ میلیون یورو مربوط به کیفی سازی بنزین و ۱۸۰ میلیون یورو مختص کیفی سازی گازوئیل است.

وی ادامه داد: در حال حاضر کیفی سازی بنزین ۹۴ درصد پیشرفت دارد و تا قبل از ۲۲ بهمن به بهره برداری می رسد و پروژه کیفی سازی گازوئیل نیز با ۷۲ درصد پیشرفت سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

دهقان با بیان اینکه گوگرد بنزین تولیدی پالایشگاه زیر ۱۰ppm است، خاطرنشان کرد: ما در پالایشگاه ۳۵۰۰ قطعه را که مجبور بودیم از خارج از کشور وارد کنیم، بومی سازی کردیم و این نشان می دهد که عمق صنعت نفت رشد داشته است.

وی یادآور شد: ما بارها اعلام کرده ایم که در نظر داریم شرکتهای توانمند را به عنوان بازوی قدرتمند در کنار خود نگاه داشته و حمایت کنیم.

ادامه دارد...........

خبر در حال تکمیل می باشد...
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز