خبرگزاری کار ایران

برنامه پالایشگاه نفت تهران برای تولید بنزین یورو ۵

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۰۶۲۳

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران با اشاره به شتاب اجرای طرح جدید سی. سی. آر این پالایشگاه، از بهبود کیفیت بنزین با استاندارد یورو 5 اتحادیه اروپا به عنوان مهمترین هدف اجرای این پروژه اقتصادی و زیست محیطی یاد کرد.

به گزارش ایلنا، حامد آرمان فر در حاشیه نمایشگاه بیست و ششم نفت، درباره آخرین وضعیت پیشرفت اجرای طرح سی.سی. آر پالایشگاه نفت تهران گفت: طراحی پایه واحدهای تحت لیسانس توسط شرکت UOP (انگلستان) از آبان 1395 تا اردیبهشت 1396 صورت پذیرفت و در حال حاضر این طرح، تحت عنوان طرح احداث واحدهای تصفیه نفتای سنگین، CCR،‌ کاهش بنزن و اتان زدایی از گاز مایع دارای پیشرفت حدود 19 درصد است. 

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران با تا کید بر اینکه تأمین مالی طرح،‌ از محل منابع داخلی شرکت پالایش نفت تهران انجام خواهد شد، تصریح کرد: احداث این واحد در قالب پروژه عظیم ساخت اتان زدایی از گاز مایع شامل احداث پروژه های تصفیه نفتای سنگین، CCR،‌ کاهش بنزن و اتان‌زدایی از گازمایع انجام خواهد شد. 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه پیش بینی می شود مطابق با برنامه زمانبندی، ساخت واحد سی. سی. آر تا سال 1403 به پایان برسد، بیان کرد: بهبود کیفیت تولید بنزین مطابق با استانداردهای یورو 5 اتحادیه اروپا، کاهش میزان بنزن به کمتر از یک درصد از مهمترین اهداف اجرای این پروژه است.

وی همچنین در خصوص احداث پروژه ساخت واحد حلال نرمال هگزان با هدف استحصال هگزان نرمال عاری از ترکیبات آروماتیکی و بنزن با استفاده از محصولات جانبی واحد ایزومریزاسیون، تاکید کرد: ساخت این طرح هم در قالب ای. پی. سی با گریدهای 52 درصد و 85 درصد و با ظرفیت 2 هزار بشکه در روز به شرکت های توانمند سازنده ایرانی واگذار شده است.

آرمانفر پیشرفت اجرای این طرح را 34 درصد عنوان و خاطرنشان کرد: پروژه در حال حاضر از برنامه جلوتر بوده و انتظار می‌رود زودتر از زمان پیش بینی شده به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز