خبرگزاری کار ایران

عبدالملکی مطرح کرد:

فرصت سرمایه‌گذاری ۶۴٨ هزار میلیارد تومانی در مناطق آزاد / به سرمایه‌گذاران فرصت مطالعه دادیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۲۳۶۶

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تاکید کرد: تا به امروز ۶۴٨ هزار میلیارد تومان بسته سرمایه‌گذاری طراحی کردیم که در سایت مناطق آزاد قابل مشاهده است.

به گزارش اقتصادی ایلنا، حجت عبدالملکی در مراسم رونمایی از ٨۵٠ بسته‌ سرمایه‌گذاری، با بیان اینکه دولت در دو سال گذشته در بخش‌های مختلف اقتصادی موضوعاتی را پیگیری کرده که بخشی از این موضوعات قابل ارائه هستند، گفت: ۴٨ منطقه ویژه اقتصادی فعال در کشور وجود دارد. امروز یک سوم صادرات نفتی از این مناطق انجام می‌شود که ارزش آن در سال گذشته به ١٨ میلیارد دلار بوده است.

وی ادامه داد: در سال ١۴٠١ پس از سال‌های طولانی تراز تجاری هفت منطقه آزاد، مثبت شد در حالی که در چند سال گذشته این عدد منفی بود. 

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با بیان اینکه در این مناطق بر روی جهش بر سرمایه گذاری و صادرات تمرکز کرده‌ایم، اظهار داشت: ماموریت این مناطق بر اجرای سیاست‌های اقتصادی مقاومتی است. طراحی‌های بسته‌های های سرمایه گذاری در واقع چکیده فرصت‌های سرمایه گذاری هستند.

عبدالملکی با اشاره به سه بخش از بسته‌های سرمایه‌گذاری تصریح کرد: بخش اول از طراحی این بسته مطالعات امکان سنجی است. در این بخش، شاخص سودآوردی و بازدهی تعیین شده که میزان این شاخص بین ٢٠ درصد تا ۵٠ درصد بوده است. بخش دوم این طراحی‌ها تامین زیرساخت‌های پروژه و بخش سوم تسهیل ارائه مجوزهای بی‌نام است که برای تمام‌ها پروژه‌ها تعریف شده چراکه همواره مشکلاتی که سرمایه گذاران از آن گله داشتند، فرایند طولانی اخذ مجوزها بوده و می‌گفتند تا مجوزها را بگیریم پیر شده‌ایم.

وی با بیان اینکه بخش اول از این بسته‌ها ١٨ اردیبهشت ماه به ارزش ٢٣٠ هزار میلیارد تومان اعلام شد، خاطرنشان کرد: همچنین در نمایشگاه اکسپو ٣٧٠ بسته به ارزش ٢٠٠ هزار میلیارد تومان را رونمایی کردیم. امروز هم بسته سوم به ارزش ٢١٨ هزار میلیارد تومان رونمایی می شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد افزود: تا به امروز ۶۴٨ هزار میلیارد تومان بسته سرمایه‌گذاری طراحی کردیم که در سایت مناطق آزاد قابل مشاهده است.

عبدالملکی با بیان اینکه بازاریابی ١٠٠ بسته آغاز شده است، ابراز داشت: در رویداد نمایشگاه جهانی سرمایه‌گذاری در چین در ماه جاری حضور خواهیم داشت و این فرصت خوبی برای ارائه بسته‌ها خواهد بود. به سرمایه‌گذاران فرصت دادیم تا درباره این بسته‌ها مطالعات داشته باشد و شش ماه دوم سال نتایج بازاریابی را می‌بینیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز