خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک:

پایش ٧٧ هزار کیلومتر شریان اصلی کشور/امکان انجام ۶٧۵ آزمایش در پروژه‌های عمرانی

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۳۹۶۷

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: افزایش عمر پروژه‌های عمرانی در نهایت منجر به رشد تولید ناخالص در کشور می‌شود و باعث افزایش ایمنی این سازه‌ها و پروژه‌ها در برابر حوادث طبیعی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا ، مجید کیانپور در نشست خبری با بیان اینکه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به دنبال افزایش عمر مفید پروژه‌های عمرانی است، اظهار داشت: افزایش عمر پروژه‌های عمرانی در نهایت منجر به رشد تولید ناخالص در کشور می‌شود و باعث افزایش ایمنی این سازه‌ها و پروژه‌ها در برابر حوادث طبیعی خواهد شد و این در حالی است که کشورمان گریبان بخش عمده‌ای از این حوادث است.

وی با بیان اینکه به لحاظ استانداردها، کشورمان چیزی کم ندارد و موضوع این است که این استانداردها باید رعایت شوند، گفت: در حال حاضر در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ۶٧۵ نوع آزمایش وجود که اخیرا ١٧٠ نوع آزمایش جدید در سبد کاری این شرکت قرار گرفته‌است. 

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به استفاده از شاخص‌های ناهمواری در سطح جاده‌های کشور با همکاری سازمان راهداری ادامه داد : در ٧٧ هزار کیلومتر شریان اصلی کشور پایش‌های لازم انجام شد که این اقدام باعث کاهش هزینه‌های نگهداشت جاده‌های کشور می‌شود. 

کیانپور با بیان اینکه باید در پروژه‌های عمرانی  برای مقوله کیفیت و تضمین کیفیت برنامه‌ریزی شود، افزود: در سال های گذشته به طور میانگین آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک یک میلیون و ۴٠٠ هزار آزمایش را در سال انجام می داد و سال گذشته به حدود ٣ میلیون آزمایش رسیدیم و امسال برنامه رسیدن به ۴ میلیون آزمایش در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه طی یکسال اخیر ٧٠ هزار متر حفاری مطالعات ژئوتکنیک انجام شده است، گفت: در حال حاضر سهم ٢۵ درصدی در بازار داریم که تا ۵ سال آینده این عدد به ٣٠ درصد می‌رسد. 

کیانپور تاکید کرد: البته ممکن است بسیاری از پروژه‌ها تایید آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک را دریافت نکنند، اما شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در هیچ یک از پروژه ها کوتاهی نخواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز