خبرگزاری کار ایران

معاون مسافری خبر داد:

فروش مرحله بعدی بلیت قطار از طریق سیستم جامع راه‌آهن‌

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۸۳

پس از بررسی‌های بخش IT راه‌آهن یک نرم‌افزار و برنامه مشخص شد و با انجام هماهنگی‌های لازم، آن نرم‌افزار را به سامانه یکپارچه فروش بلیت راه‌آهن منتقل کردیم.

معاون مسافری راه‌آهن با اشاره به راه‌اندازی سیستم جامع فروش بلیت راه‌‌آهن از دور بعدی فروش بلیت قطار، از حضور همه شرکت‌های ریلی در آن خبر داد و افزود: تسهیل خرید اینترنتی بلیت توسط مسافر و افزایش ضریب اشغال صندلی، از مزایای آن است.

به گزارش ایلنا، محمد راشدی درباره سیستم جامع فروش بلیت راه‌آهن اظهار داشت: طبق هدف‌گذاری ‌راه‌آهن و وزارت راه و شهرسازی، در راستای پیگیری و رسیدگی به شکایات مردم در خصوص اینکه فروش بلیت یکپارچه نیست و مردم برای تهیه بلیت سرگردان هستند، تصمیم گرفته شد نرم‌افزار جامع و کاملی راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: بدین ترتیب ‌ «سیستم یکپارچه فروش بلیت راه‌آهن» راه‌اندازی شد تا مردم به راحتی از قطار استفاده کنند و وقت کمتری از مردم برای تهیه بلیت، تلف شود؛ در این سیستم مردم هر زمان که به آژانس‌های فروش بلیت قطار مراجعه کنند، بلیت همه ناوگان موجود است.

تلاش بخشITراه‌آهن برای تکمیل سیستم جامع فروش بلیت راه‌آهن

معاون مسافری راه‌‌آهن گفت: پس از بررسی‌های بخش IT راه‌آهن یک نرم‌افزار و برنامه مشخص شد و با انجام هماهنگی‌های لازم، آن نرم‌افزار را به سامانه یکپارچه فروش بلیت راه‌آهن منتقل کردیم.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون مقرر شده است که بلیت همه قطارهای مسافری، از طریق این سامانه به فروش برسد و همه شرکت‌های ریلی نیز بلیت خود را از طریق این سامانه بفروشند.

معاون مسافری راه‌آهن تأکید کرد: البته بخش IT راه‌آهن در حال انجام اصلاحاتی در این نرم‌افزار فروش بلیت است و قطعاً‌ شرایط آسان‌‌تری برای تهیه بلیت ایجاد خواهد شد؛ ضمن آنکه در این سیستم ما هم می‌توانیم اعمال نظارت بیشتری بر عملکرد شرکت‌ها داشته باشیم.

مزایای سیستم جامع فروش بلیت راه‌آهن

معاون مسافری راه‌آهن با بیان اینکه نرم‌افزار جامع فروش بلیت راه‌آهن، مزایای زیادی دارد، اضافه کرد: افزایش ضریب اشغال قطارها‌ و کاهش ترددهای یک سر خالی، از مزایای این سیستم است؛ ‌در سال‌های پیش که سیستم یکپارچه نبوده و مردم از وضعیت بلیت اطلاع نداشتند، برخی قطارها بسیاری مواقع با ضریب اشغال پایین اعزام می‌شدند.

راشدی بیان کرد: دیگر مزایایی که سامانه فروش اینترنتی راه‌آهن را دارد این است که مردم می‌توانند از منزل برای خرید بلیت از طریق اینترنت اقدام کنند و خود پرینت بلیت خود را تهیه کرده و نیازی به مراجعه به آژانس ندارند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۲۰۰ آژانس و مرکز فروش بلیت قطار در سطح کشور، بلیت این قطارها را همزمان به طور آنلاین به فروش خواهند رساند و مردم هم می‌توانند از منزل به راحتی بلیت تهیه کنند.

معاون مسافری راه‌آهن گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم در شهرهای بزرگ در فاصله‌های کمتر از ۵ کیلومتر، آژانس در سطح شهر توزیع مناسبی داشته باشند و مردم بتوانند از طریق نزدیکترین آژانس فروش بلیت، نسبت به تهیه بلیت اقدام کنند.

وی اضافه کرد: پیش‌فروش بعدی بلیت قطار، از طریق همین سیستم و با حضور همه شرکت‌های ریلی انجام خواهد شد.

معاون مسافری راه‌آهن درباره سیستم فروش بلیت شرکت سفیر توضیح داد: این سیستم توسط چند شرکت ریلی تشکیل شده است تا فروش بلیت آنها را انجام دهند و این شرکت قرارداد قطار با راه‌آهن ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز