خبرگزاری کار ایران

رییس شورای عالی کانون بانک‌های خصوصی در گفت‌وگو با ایلنا:

سقف وام کارکنان شبکه بانکی ۴۵۰ میلیون تومان است/ علیه کارکنان بانکی جوسازی شد!

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۸۶۹

رییس شورای عالی کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی اظهار داشت: سوال این است آیا وام 450 میلیون تومانی برای یک کارمند بانکی با مانده 30 سال، رقم بالایی است؟ این جو سازی علیه کارکنان شبکه بانکی است.

کوروش پرویزیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره انتقادات از برخورداری کارمندان شبکه بانکی از میزان بالایی از تسهیلات در حالی که ارایه تسهیلات حتی خرد هم به مردم پیچیده و سخت شده، اظهار داشت: پرداخت تسهیلات به کارکنان بانک‌ها تابع قانون و ضابطه شبکه بانکی است. قدمت این ضوابط به قدمت تشکیل بانکداری در ایران بر می‌گردد اما در سال‌های اخیر و از سال 92 به بعد، مجلس قانونی را تصویب کرد مبنی بر اینکه کارگروهی با اعضای وزیر اقتصاد، رییس سازمان برنامه و رییس بانک مرکزی تشکیل شود و این کارگروه درباره سقف تسهیلات کارکنان شبکه بانکی تصمیم می‌گیرند.

وی ادامه داد: در سال 1401 این کارگروه را تغییر دادند و در حال حاضر کارگروه متشکل از رییس سازمان امور استخدامی کشور و رییس سازمان برنامه و بودجه است، این کارگروه مصوبه‌ای دارد که حسب آن عمل می‌شود

رییس شورای عالی کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی تاکید کرد: هرگز هیچ یک از کارکنان شبکه بانکی به آن سقفی که در این مصوبه دیده شده، تسهیلات دریافت نمی‌کنند.

پرویزیان با اشاره به عدد سقف وام کارکنان شبکه بانکی گفت: قانون تسهیلات مسکن را جدا شده و علاوه بر آن در قانون ضریبی از حداقل حقوق تعیین شده و طبق تبصره ذیل ماده 76 قانون مربوطه و مصوبات شورای پول و اعتبار متوسط دریافتی کارکنان حسب گزارش رسمی بانک مرکزی که نامه آن به رییس جمهوری هم ارایه شده، 450 میلیون تومان است.

وی افزود: سوال این است آیا وام 450 میلیون تومانی برای یک کارمند بانکی با مانده 30 سال، رقم بالایی است؟ این جو سازی علیه کارکنان شبکه بانکی است.

رییس شورای عالی کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی ادامه داد: در حال حاضر یک جوان 23 ساله که ازدواج کند 440 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه دریافت می‌کند که در کنار آن امکان دریافت وام ودیعه، کارت مراحبه را دارد و جمع این وام‌ها بیش از وام 450 میلیون تومانی کارکنان بانکی است.

پروزیان گفت: همچنین هفته گذشته شورای پول و اعتبار مصوب کرده که نخبگان امکان دریافت 1 میلیارد تومان وام را دارند همچنین اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها می‌توانند 1 میلیارد تومان وام دریافت کنند. بنابراین عددی که کارکنان شبکه بانکی به عنوان تسهیلات دریافت می‌کنند بالا نیست.   

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز